پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
خبرگزاری رویترز، با اشاره به انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی بین دولت ایران و شرکت های ایرانی با دولت سوریه این قراردادها را به عنوان پاداش دولت بشار اسد به ایران بابت کمک به این کشور در جنگ با تروریسم توصیف کرد.

شعارسال: به نقل از رویترز، با کاهش تولیدات صنعتی و کشاورزی سوریه پس از 6 سال جنگ داخلی، اقتصاد این کشور دچار رشد اقتصادی منفی است و تقریبا دو سوم از جمعیت سوریه با فقر شدید مواجه است.

در جریان سفر نخست وزیر سوریه به تهران، در هفته گذشته، 5 یادداشت تفاهم همکاری از جمله در زمینه راه اندازی شبکه تلفن همراه در سوریه و قراردادهای استخراج فسفات به امضا رسید.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نوشت، این قراردادها نشان دهنده رابطه ویژه بین دو کشور است.

وی افزود: «ما عمیقا از نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم و ایستادن در کنار مردم سوریه در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی متشکریم.»

تحلیلگران معتقدند، ایران به ویژه از قرارداد راه اندازه شبکه تلفن همراه در سوریه سود خواهد برد.

سوریه از نظر مالی به ایران وابسته است. تهران در سال 2013، یک خط اعتباری 3.5 میلیارد دلاری برای سوریه گشود و این خط را در سال 2015، یک میلیارد دلار دیگر افزایش داد.

دیگر قرارداد مهم امضا شده بین طرفین، قرارداد استخراج فسفات از معادن سوریه است.

سوریه از بزرگترین صادر کنندگان سنگ فسفات جهان است. سنگ فسفات ماده خامی است که در تولید کودهای شیمیایی استفاده دارد. جنگ داخلی موجب شده تا سوریه نتواند فسفات خود را استخراج و بازاریابی نماید.

تهران همچنین نسبت به بازسازی زیرساخت های سوریه از جمله جاده ها، فرودگاه ها و نیروگاه های برق و بنادر این کشور ابراز علاقمندی کرده است.

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده که تهران و دمشق قصد دارند در طی 2 هفته آینده قراردادی را امضا خواهند کرد که راه را برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در یکی از بنادر سوریه همواره می سازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2بهمن1395، کدخبر: 1302354: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
خیلی چیزا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین