پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
جلسه علنی دیروز شورای شهرتهران به پیشنهاد رئیس کمیته امداد امام(ره) به شهرداری تهران برای تحت پوشش قرار گرفتن 40 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد اختصاص داشت.
شعارسال: پرویز فتاح در این جلسه با اشاره به اینکه حالا وقت جبران شورا و شهرداری است، از محمد باقر قالیباف، شهردار تهران خواست تا این تعداد خانواده را حمایت کند.او البته دلیل این پیشنهادش را هم هزینه‌های میلیاردی اعلام کرد که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت پل‌های تهران از جمله پل «صدر» و پل «نیایش» به شهرداری پرداخت کرده است.

اوتأکید کرد: ما 40 هزار خانواده‌ای که تحت پوشش داریم را تقدیم قالیباف می‌کنیم تا بتوانیم به نقاط دیگر ایران رسیدگی کنیم و در واقع از تهران فارغ شویم. فتاح سپس روبه اعضای شورای شهر ادامه داد: این پیشنهاد را مصوب و ما را رها کنید!

فتاح سپس تصریح کرد: در جلسه اخیری که با قالیباف داشتیم اعلام کرد که 70 هزار نفر را در تهران اطعام کرده‌اند. حال پیشنهاد می‌کنیم اطعام و رسیدگی به نیازمندان دیگر را هم قبول کنید. بنده قبل از حضور در کمیته امداد در بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کردم. ما به مدیریت شهری کم خدمت نکرده‌ایم و در واقع شما مدیون ما هستید؛ پول ساخت پل صدر و تونل نیایش را ما پرداخت کردیم و تأمین هزینه ساخت پل‌های دیگر تهران نیز با کمک ما انجام شده و امروز نیز شما راضی هستید.

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم لیستی از این اقدامات را ارائه دهم اما قرارگاه سازندگی برای شهر تهران کارهای زیادی انجام داده حال با روی گشاده می‌گویم اکنون وقت جبران است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم هماهنگی و چارچوب شهری شما را برهم بزنیم، اظهارکرد: امسال 40 هزار واحد مسکونی برای محرومین ساخته‌ایم، ولی در تهران به دلیل وجود مشکلات ساختاری و مجوزی امکان ارائه چنین آماری وجود ندارد.

فتاح همچنین با اشاره به اینکه به اذعان نیروی انتظامی احتمال اینکه فرد در یک کمپ چهار ماهه اعتیاد را ترک کند کمتر از ۲۰ درصد است، افزود: قوانین باید به شکلی طراحی شوند که چتر تأمین اجتماعی بسیار گسترده باشد. افرادی که به سراغ کمیته امداد می‌آیند زیر پوشش تأمین اجتماعی نیستند، براین اساس زمانی که آسیب می‌بینند به سراغ کمیته امداد می‌آیند.

فتاح با اشاره به جمعیت چهار میلیونی تحت پوشش مستقیم کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: علاوه بر این، جمعیت دو میلیون نفر نیز در حلقه دوم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند حلقه اول هر ماه از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند اما حلقه دوم پرونده قطعی و دائمی ندارند و مستمری دریافت نمی‌کنند و در حقیقت از کمیته امداد خدمت موردی می‌گیرند.

وی تأکید کرد هنگامی که در جنوب کرمان و منطقه بشاگرد شهروندان از ما سؤال می‌کنند که چرا همه منابع به تهران اختصاص پیدا می‌کند و بیشترین رسیدگی در این منطقه است؟ نمی‌دانیم باید چه پاسخی بدهیم.

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر هم در این جلسه گفت: در ماه‌های اخیر شاهد تخریب برخی از این بناها با رویکرد کسب منفعت اقتصادی بودیم که درخواست داریم این رویکرد متوقف شود.

وی افزود: اخیراً رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با صدور بخشنامه ای از فروش و تخریب املاک دارای ارزش میراثی جلوگیری کرده‌اند که امیدوارم ریاست کمیته امداد نیز چنین اقدامی را انجام دهند که این اقدام به نفع شهروندان و شهر است.

رحمت‌الله حافظی در تذکر پیش از دستور خود درباره جزئیات مرگ کودک 13 ساله در آب‌نمایی در یکی از بوستان‌های پایتخت تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

او با بیان اینکه بنا به گفته پزشکی قانونی این سازمان تا 10 روز آینده علت فوت را اعلام می‌کند، تصریح کرد: HSE که واحد نظارت بر فضاهای فیزیکی بوستان‌ها است، وظیفه رسیدگی به مشکلات را دارد؛ اما این افراد پس از احصای مشکلات باید گزارش را به سازمان‌های اجرایی ارجاع دهند که این از هم‌گسیختگی نظارت و اجرا موجب آسیب می‌شود.

* تعیین نامگذاری خیابان ناز به نام شیخ نمر

دیروز همچنین اعضای شورا به تغییر نام خیابان ناز واقع در منطقه یک به نام شیخ نمر رأی مثبت داده‌اند؛ این در حالی است که تغییر نام کوچه کمال واقع در محدوده منطقه 8 و همچنین تغییر نام خیابان اسفراینی به جلسه بعد موکول شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4 ، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 شهریور 1395، شماره: 6294 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین