پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت:‌ تاکنون 500 هزار‌‌ میلیارد برای پروژه‌های نیمه‌تمام کشور هزینه شده؛ که نه‌تنها این پروژه‌ها خروجی نداشته، بلکه برای مردم نیز مشکل‌ساز شده‌اند.

شعار سال: سردار‌ عباد‌الله‌ عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) دوشنبه هشتم شهریور، در مراسم افتتاح سد مخزنی‌ «کوچری» که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و‌ چیت‌چیان وزیر نیرو برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای تامین هزینه مورد نیاز انتقال آب به استان قم بخش‌های مختلف مشارکت داشته‌اند، اظهار داشت: در ابتدای این طرح، منابع مالی مورد نیاز را نداشتیم؛ اما اجرای عملیاتی پروژه بدون منابع در دستور کار قرار گرفت و به برکت سفر رهبری و توجه مسئولان استانی قم این طرح به نتیجه رسید.

وی افزود: فعالان عرصه کنونی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، فعالان هشت سال دفاع مقدس هستند؛ که با توجه به فرمایشات رهبری در راستای پیشرفت کشور حرکت می‌کنند؛ لذا توسط گفته‌های ایشان برای رفع بحران آب، باید مدیریت منابع آب در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از تلاش مسئولان ملی برای تامین منابع آبی در کشور یاد کرد و گفت: از مرز آذربایجان غربی تا خوزستان پروژه‌های بسیاری وجود دارد که 17 سد، 140 کیلومتر تونل، 600 کیلومتر کانال و خط انتقال، بخشی از آنهاست و 13 هزار نفر با استفاده از پنج هزار دستگاه ماشین‌آلات در آنها فعالیت می‌کنند.

وی کاهش حجم پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های کشور عنوان و بیان کرد: تاکنون 500 هزار میلیارد برای پروژه‌های نیمه‌تمام کشور هزینه شده؛ که نه‌تنها این پروژه‌ها خروجی نداشته، بلکه برای مردم نیز مشکل‌ساز شده اند.

سردار عبداللهی با اشاره به هزینه کرد 126هزار میلیارد تومان در 165 پروژه مختلف عمرانی، تصریح کرد: این میزان اعتبار 2 برابر بودجه عمرانی تحقق یافته سال کشور است؛ که امیدواریم با توجه مسئولان ملی در تامین این میزان به نتایج مورد نظر برسیم.

وی یادآور شد: برای اتمام 55 پروژه نیمه‌تمام کشور مبلغ سه هزار و 700 میلیارد تومان و 8.8 میلیارد دلار هم ارز نیاز است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه یکی از پالایشگاه‌های نفتی به 87 درصد پیشرفت رسیده، تصریح کرد: این پالایشگاه 140 هزار میلیارد تومان برای کشور آورده دارد؛ زیرا 171 میلیون مترمکعب منابع با استفاده از این پالایشگاه اتخاذ می‌شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از 10 میلیون تحصیل کرده و ده‌ها میلیون نیروی مومن کشور می‌توانیم توانمندی کشور را افزایش داده و کشور را متحول کنیم؛ اما در این راستا مجلس هم باید در سال 96 انقلابی را برای رفع قوانین مانع رقم بزند.

سردار عبداللهی سپس جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های کشور دانست و تصریح کرد: بانک‌ها نمی‌توانند عامل مطلوبی برای استفاده نقدینگی مردم باشند؛ درحالی‌که باید از این حجم نقدینگی در پروژه‌های بزرگ عمرانی استفاده شود.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه سازندگی در احداث اَبَرپروژه‌ها در عرصه‌های مختلف، گفت: سد «کوچری» 170میلیون مترمکعب ظرفیت دارد؛ که تکمیل آن نشان از توان اجرایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است؛ البته این قرارگاه آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر را نیز دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395، کد مطلب: 215117:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین