پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
پیش از ظهر يكشنبه «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» به طور همزمان در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، همدان، گلستان و تهران افتتاح شد.

شعار سال: مهندس سید پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه افتتاح «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» شعبه تهران در جمع خبرنگاران ضمن بیان آنکه این صندوق در سالروز ولادت با سعاد امام رضا (ع) رسما اعلام موجودیت کرده و تاسیس شد؛ اظهار کرد: قرض الحسنه یک ثواب مقطعی نیست بلکه جریان دارد و با عزت مردم سازگارتر است.

وی ادامه داد: وضعیت بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه کشور به گونه‌ای بود که استراتژی بانک مرکزی محدود کردن آنها بود اما با وجود شرایط سخت توانستیم مجوز «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» را به طور رسمی از بانک مرکزی اخذ کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: قصد داریم از این زمینه بسیار وسیع به عنوان قرض الحسنه استفاده کنیم.

فتاح تصریح کرد: تا دیروز نمی‌توانستیم از مردم بخواهیم که علاوه بر صدقات، سپرده قرض الحسنه در اختیار ما بگذارند اما در حال حاضر ساز و کار این اقدام ایجاد شده است.

وی ادامه داد: قصد داریم که مفهوم واقعی قرض الحسنه را در «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» محقق کنیم بدین ترتیب در این صندوق از جشن‌های آنچنانی برای پرداخت جایزه و تبلیغات وسیع خبری نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: کارمزد تسهیلات این صندوق را نیز به شدت پایین آورده‌ایم تا به مراجع اعظام و اهل تدین اثبات کنیم که غیر از این قرض الحسنه عمل نخواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین افزود: در حال حاضر سقف وام پرداختی این صندوق پنج میلیون تومان و در قالب وام کارگشایی خواهد بود اما قصد داریم تعداد آن را افزایش دهیم و در آینده نیز با افزایش منابع این رقم افزایش خواهد یافت.

فتاح همچنین عنوان کرد:‌ این صندوق با 100 میلیارد تومان از منابع امداد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به آنکه توافق اولیه کمیته امداد با بانک مرکزی راه اندازی 50 شعبه از «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» در سراسر کشور بود اما اکنون مجوز راه اندازی 36 شعبه را از بانک مرکزی اخذ کرده‌ایم اما به ما این اطمینان را داده‌اند که اگر این شعبات موفق عمل کنند می‌توان تقاضای افزایش شعبه را در سراسر کشور داشته باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین عنوان کرد: "صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" در این مرحله در تمامی شهرستان‌ها همزمان با شعب مرکزی هر استان دارای باجه خواهد بود و این باجه‌ها می‌توانند با اختیارات شعبه مرکزی استان تمامی مراجعات را پاسخ دهند.

فتاح در ادامه تاکید کرد: سعی کردیم برای راه اندازی شعب این صندوق ملک جدید نخریم و املاک کمیته امداد استفاده کنیم.

وی همچنین خطاب به اصحاب رسانه اعلام کرد که با فروش مجتمع سوهانک مبلغ فروش این ساختمان نیز به عنوان پشتوانه مالی این صندوق قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه ضمن بیان آنکه امروز این صندوق در استان‌های تهران، همدان، گلستان، قم، خراسان شمالی و خراسان رضوی افتتاح شده است. گفت: تا آذرماه سال جاری تمامی 36 شعب این صندوق در کل کشور آغاز به کار خواهند کرد.

فتاح همچنین عنوان کرد: صبوری ما باعث شد که تمامی ضوابط بانک مرکزی در افتتاح این صندوق رعایت شود و با بررسی همه شرایط مجوز تاسیس این صندوق را از بانک مرکزی اخذ کردیم.

وی ادامه داد: یکی از خدمات کمیته امداد پرداخت وام قرض الحسنه تحت عنوان وام کارگشایی به نیازمندان است به طوریکه تا کنون به یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 1500 میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌ایم که بازپرداخت آنها نیز به منابع «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت» اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: جامعه هدف این صندوق فقط تحت پوششان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند بلکه تمامی نیازمندان می‌توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند و این در حالیست که یکی از تفاوت‌های این صندوق با سایر صندوق‌های کشور، سهولت پرداخت تسهیلات است.

فتاح در ادامه ضمن بیان آنکه بازپرداخت تسهیلات این صندوق با کارمزد سه درصد است گفت: بازپرداخت تسهیلات این صندوق کاملا در چارچوب بانک مرکزی بوده لذا رقم سقف وام پرداختی کارمزد، اقساط و غیره نیز توسط بانک مرکزی و در چارچوب ضوابط آن اجرا خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: افراد خیر و سپرده گذاران می‌توانند خودشان شخص وام گیرنده را به ما معرفی کنند و در غیر این صورت با اعتماد به امداد می‌توانند این امکان را به ما بدهند که با تشخیص افراد نیازمند این تسهیلات را پرداخت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین خبر داد: در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان در صورت موفقیت این صندوق آن را به بانک قرض الحسنه تبدیل کنیم که این اقدام به میزان موفقیت ما بستگی دارد.

*پرداخت روزانه 2000 فقره تسهیلات در «صندوق قرض الحسنه امداد ولایت»

علی نورمحمدی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز عنوان کرد: این صندوق کمترین کارمزد را در شبکه بانکی کشور دارد و با 100 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته کمیته امداد روزانه به طور میانگین 1000 فقره وام بانکی پرداخت کرده است که در حال حاضر با وجود این امتیاز و اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی، هدفگذاری کرده‌ایم تا با راه اندازی این صندوق روزانه 2000 فقره تسهیلات به نیازمندان پرداخت کنیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395، کد مطلب: 95050115010:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین