پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
استاد سرشناس محیط زیست ضمن انتقاد از برخی رفتارهای دولت نسبت به حفاظت از محیط زیست، کاهش مصرف پلاستیک را از سری تصمیمات بالا به پائین دانست.

شعار سال: اسماعیل کهرم، استاد سرشناس محیط زیست، در رابطه با استفاده بی‌رویه از پلاستیک در کشور  گفت: دولت‌های جهان در این مورد فکر کرده‌اند. ما در ایران این کار را نکرده‌ایم. یکی از بدترین کشورها از نظر تولید زباله هستیم.

او افزود: در گذشته در شورای شهر تهران کمیته فعالی به نام کمیته محیط زیست وجود داشت و در آنجا نماینده‌ای آمد و گفت در ایران 5000 نفر تولید کننده مواد پلاستیکی داریم.

کهرم خاطرنشان کرد: در آن زمان کمیته تصمیم گرفت نمی‌توان این‌ها را تعطیل کرد به خاطر اینکه ارتزاق آدم‌ها به آن بستگی دارد و با این حساب در سراسر ایران 20 هزار نفر تولید کننده مواد پلاستیکی خواهیم داشت.

این استاد سرشناس محیط زیست ضمن انتقاد از افزایش تولید کنندگان مواد پلاستیکی خاطرنشان کرد: اگر بر این حساب باشد کسانی که تریاک تولید می‌کنند حق حیات دارند. ممانعت از شمار تولیدکنندگان باید از بالا گرفته شود؛ ما خوابیم.

کهرم با اشاره به عدم فرهنگ استفاده از مواد پلاستیکی بیان کرد: هنگامی خرید می‌کنم وقتی می‌گویم پلاستیک نمی‌خواهم  فروشنده می‌گوید جنسش خوب است و فکر می‌کنند مصرف نکردن پلاستیک به‌خاطر جنسش است.

او ادامه داد: این در صورتی است که در خیلی از کشورها برای مصرف نکردن پلاستیک برنامه ریخته‌اند و در انگلیس ظرف سه سال پلاستیک را جمع کردند و دست مردم پلاستیک نمی‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ: 11 اسفند 98، کد خبر: 971009، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین