پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
لابه‌لای کلی اخبارناراحت‌کننده در مورد وجود میکروپلاستیک‌ها در غذای‌تان، ممکن است دل‌تان بخواهد با یک لیوان چای به آرامش برسید. خیلی مطمئن نباشید.

شعار سال: به گزارش انجمن علمی(AAAS) تحقیقات نشان می‌دهد چای موجود در کیسه‌های ابریشمی چای‌های کیسه‌ای در یک فنجان میلیاردها میکروپلاستیک دارد. پژوهشگران کیسه پلاستیکی چای را در آب داغ انداختند و دریافتند که تعداد ذرات رها شده در یک فنجان بیشتر از سایر مواد غذایی و نوشیدنی‌ها است. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که آیا این ذرات معلق در چای ضرری برای کسانی که آن را می‌نوشند دارد یا نه زیرا درباره اثر میکروپلاستیک‌ها بر سلامت انسان پژوهش‌های بسیار کمی تا به امروز انجام شده است.

پیش از این پژوهش دیگری نشان داد که انسان‌ها در سال حداقل ۵۰هزار میکروپلاستیک می‌خورند. تعداد واقعی احتمالاً چندین برابر بیشتر از ۵۰ هزار ذره است ، زیرا فقط تعداد کمی از غذاها و نوشیدنی‌ها برای آلودگی پلاستیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند.این پژوهش‌ها نشان داده که آب بطری نیز ۲۲ برابر بیشتر از آب شیر حاوی میکروپلاستیک است. درباره میکروپلاستیک‌هایی که استنشاق می‌کنیم هم پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیشتر ذرات تنفس شده را بدن جذب می‌کند و با عطسه و سرفه از بدن خارج نمی‌شود. آلودگی میکروپلاستیک معمولا با تجزیه پلاستیک ایجاد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته وبسایت میدان، تاریخ 28 مرداد 98، کد مطلب: 64776: www.meidaan.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین