پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۶۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه اظهار داشت: وقتی نااطمینانی وجود داشته باشد، مردم تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است مواد غذایی برای خودشان ذخیره کنند. پس این یک امر طبیعی است که اتفاق می‌افتد. در مقابله با محتکران هم، من فکر نمی‌کنم که راه‌حل آن، بگیروببند باشد.
شعارسال: وقتی نااطمینانی وجود داشته باشد، مردم تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است مواد غذایی برای خودشان ذخیره کنند. پس این یک امر طبیعی است که اتفاق می‌افتد.
 
به گزارش «نود اقتصادی»، محمدقلی یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه اظهار داشت: وقتی نااطمینانی وجود داشته باشد، مردم تلاش می‌کنند تا جایی که ممکن است مواد غذایی برای خودشان ذخیره کنند. پس این یک امر طبیعی است که اتفاق می‌افتد. در مقابله با محتکران هم، من فکر نمی‌کنم که راه‌حل آن، بگیروببند باشد.
 
وی بیان کرد: تجربه گذشته نشان داده است که مسئولان برای مقابله با یک پدیده منفی تلاش می‌کنند تا آن را با بگیر و ببند و برخوردهای پلیسی حل کنند اما معتقدم این راه درستی نیست. اینها همه راهکار اقتصادی دارند، یعنی اگر کسی که دست به احتکار می‌زند، اگر مطمئن باشد که عرضه زیاد است و کالا در مغازه‌اش فاسد می‌شود، این کار را انجام نمی‌دهد. بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که مسئولان با بگیر و ببند به دنبال حل این مشکل باشند.
 
محمدقلی یوسفی گفت: من فکر می‌کنم اشکال کار در همان امتیازاتی است که مسئولان به برخی واردکنندگان می‌دادند. وقتی دلار ارزان تنها به یک عده خاص داده می‌شود، آنها از رانت کلان برخوردار می‌شوند. باید جلوی اینگونه امور گرفته شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی  نود اقتصادی  ،تاریخ انتشار: 13  اسفند 1398،کدخبر: 2128732  ، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین