پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
قائم مقام وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد به استانداران، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که در شرایط فعلی ممانعتی برای جابجایی اقلامی مانند الکل صنعتی نداشته باشند.

شعار سال:قائم مقام وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد به استانداران، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که در شرایط فعلی ممانعتی برای جابجایی اقلامی مانند الکل صنعتی نداشته باشند.


*** مسئولان مانع جابجایی الکل صنعتی نشوند

 حسین مدرس خیابانی در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد به همه استانداران، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود که در شرایط فعلی ممانعتی برای جابجایی اقلامی مانند الکل که ماده اولیه واحدهای تولیدی مواد شوینده است، نداشته باشند.

این مکاتبه به این دلیل انجام شده است که اخیراً بیش از ده کارخانه تولید مواد شوینده ویژه مبارزه با کرونا علیرغم در اختیار داشتن مجوزهای لازم از وزارت صمت و وزارت بهداشت و در اختیار داشتن حواله دریافت الکل از کارخانجات تولید الکل خوزستان، با ممانعت استاندار خوزستان جهت تحویل الکل مواجه شدند و فرایند تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده با وقفه مواجه شد.

پایه اولیه تولید الکل، بقایای نیشکر است و از آنجا که بخش عمده نیشکر کشور در خوزستان تولید می‌شود، گفته می‌شود حدود ۸۰ درصد کارخانجات الکل‌سازی کشور در این استان قرار دارد.

پیرو این اقدام استاندار خوزستان، وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزارت کشور، مشکلات ایجاد شده را تشریح و خواستار حل مساله شد.

پس از نامه وزیر بهداشت به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با ارسال نامه‌ای آنی در مورخ ۱۲ اسفند ۹۸ به استانداران سراسر کشور اعلام کرد که با توجه به اهمیت موضوع دستور فرمائید هرگونه همکاری لازم در این زمینه با سازمان غذا و دارو صورت پذیرد.


*** نامه تازه وزارت صمت به وزیر کشور و دستور وزیر کشور به استانداران

در پیگیری این موضوع، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز ۱۳ اسفند ۹۸ در نامه‌ای به وزیر کشور پیگیر حل این مساله شد.

در این نامه با اشاره به اینکه مسئولین استان‌هایی که واحدهای تولیدی محصولات در آنجا مستقر است، از خروج الکل، ماسک و … جلوگیری کرده‌اند، گفته شده این اقدام نه تنها واحدهای سازنده را با مشکل مواجه ساخته، بلکه سایر تولیدکنندگان محصولات ثانوی نظیر ژل و مواد ضدعفونی‌کننده را نیز با نبود تأمین مواد اولیه مورد نیاز در سایر استان‌ها روبه‌رو نموده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:15اسفند1398،کد خبر: 162878،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین