پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
زمان گسترده شدن شیوع ویروس کرونا ، توزیع مواد شوینده نیز با مشکل مواجه شده است. دبیر پیشین انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی می‌گوید: تنها دو شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی در کشور بودند که الکل و مواد ضد عفونی تولید می‌کردند، اما آن‌ها نیز تولیدات خود را محدود کردند.

شعار سال:شیوع ویروس کرونا باعث شده مواد شوینده در صدر خریدهای خانواده‌ها قرار بگیرد اما از زمان گسترده شدن این بیماری، توزیع مواد شوینده نیز با مشکل مواجه شده است. دبیر پیشین انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی می‌گوید: تنها دو شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی در کشور بودند که الکل و مواد ضد عفونی تولید می‌کردند، اما آن‌ها نیز تولیدات خود را محدود کردند.

تنها دو شرکت در کشور الکل تولید می‌کردند که فعالیت آنها محدود شده است

از زمانی که اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا منتشر شد مواد ضد عفونی و شوینده صدرنشین خرید‌هایی بود که مصرف کنندگان آن را در سبد خریدهایشان قرار گرفته است. سفید کننده (وایتکس)، دستمال کاغذی، جرم‌گیر، سرکه سفید و مایع دستشویی از جمله کالا‌هایی است که پس از دستکش، ماسک، الکل و ژل ضدعفونی کننده چند روزی است که به شمار دغدغه‌های مردم اضافه کرده و تکاپوی خرید و تهیه این کالا‌ها برای ضدعفونی و گندزدایی خانه‌ها از لوازم مهم این روز‌ها محسوب می‌شود.

گزارش‌های میدانی حاکی است که فروش مواد ضد عفونی و شوینده در روزهای گذشته با بالاترین حد خود رسیده است و تولیدکنندگان این صنف در شرایط کنونی، احتمالا تنها صنفی هستند که بیشترین سود را در شرایط کنونی داشته‌اند.

وضعیت توزیع مواد شوینده و ضوعفونی کننده چندان مناسب نیست و علیرضا رضایی قهرودی رییس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده قول داده مشکل توزیع مواد ضدعفونی کننده طی این هفته حل شود.

به گفته قهرودی ابتدا قرار است نیاز بیمارستان‌ها تأمین و مابقی آن بین داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها توزیع خواهد شد. جمشید فروزش دبیر پیشین انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در این رابطه می‌گوید: فروش و مصرف مواد شوینده و ضدعفونی‌ها در این مدت بالا رفته که این موضوع ناشی از هجوم مردم برای خرید و شیوع بیماری کروناست.

او ادامه می دهد: پس از شوکی که به بازار وارد شد شلف‌های فروش فروشگاه‌ها خالی شدند و همین موضوع باعث شد تا اکثر تولیدکنندگان مواد شوینده شیفت کاری خود را از ۲ شیفت به ۳ شیفت ارتقاء دهند.

عضو هیات مدیره انجمن آرایشی و بهداشتی می‌گوید: ظرفیت تولید محصولات بهداشتی بالاست، اما در مقابل میزان تقاضا هم افزایش پیدا کرده است اما با توجه به شرایط اضطراری که بوجود آمده صادرات محصولات بهداشتی و ضدعفونی نیز ممنوع شده، زیرا باید این محصولات را برای تامین داخل در دسترس مردم قرار دهیم و توزیع این محصولات در داخل در اولویت قرار دارد.

دبیر پیشین انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در مورد تامین مواد اولیه تولیدات کالا‌های بهداشتی می‌گوید: بخشی از این مواد داخل کشور تولید می‌شود و بخش زیادی از این مواد از کشور‌های آسیایی وارد کشور می‌شوند و در این مورد کمبودی نداریم.

فروزش در مورد فقدان مواد ضد عفونی در بازار می‌گوید: تنها دو شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی در کشور بودند که الکل و مواد ضد عفونی تولید می‌کردند، اما آن‌ها نیز تولیدات خود را محدود کردند.

این فعال حوزه مواد شوینده و بهداشتی ادامه می‌دهد: به عنوان مثال شرکت گلتاش زمانی که آنفلوانزای خوکی وارد کشور شد، اقدام به تولید انبوه ژل ضد عفونی دست کرد، اما مردم چندان استقبالی از این ژل دست نکردند و این شرکت هم تولیدات خود را تغییر داد.

او در مورد تغییرات تولید کارخانه‌های شوینده در شرایط کنونی می‌گوید: در حال حاضر اوضاع عوض شده و میزان تقاضای مردم برای ژل ضدعفونی دست بالا رفته است و همین موضوع باعث شده در تولیدات شرکت‌ها تغییراتی ایجاد شود و تا بخشی از سیستم تولیدات صابون مایع تبدیل به تولیدات ژل شستشوی دست شود.

عضو هیات مدیره انجمن آرایشی و بهداشتی می‌گوید: در حال حاضر بخشی از بطری و تیوپ برای تولید ژل دست تهیه شده و شرایط به وضعیت نرمال برخواهد گشت و تا چند روز آینده که این تولیدات جدید به سیستم توزیع برسد کلیه کمبود‌ها برطرف خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24،تاریخ انتشار:18اسفند1398،کد خبر:206524،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
خود تحریمی از هر چیزی بیشتر این مملکت و اقتصادش رو به انزوا برده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین