پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
۱۰ سال پیش در چنین روزی، رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور از اجرایی شدن قریب الوقوع طرح «دامپزشک روستا» در کشور خبر داد.

شعار سال: «دکتر مجتبی نوروزی» رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشته بود: در صورت تصویب طرح «دامپزشک روستا» در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، این طرح از سال 89 با رقم اولیه 50 میلیارد ریال در استانهای محروم کشور اجرایی می شود که البته این طرح شبیه طرح «پزشک خانواده» است، با این تفاوت که قرارداد خرید خدمت از دامپزشکان بخش خصوصی توسط سازمان دامپزشکی در قبال کاری که در روستاها انجام می دهند، منعقد می‌شود.

نوروزی افزود: تمامی خدماتی که این دامپزشکان در استان های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی و شمالی، قسمتهایی از استان زنجان و... برای دام‌های روستاییان انجام می دهند، رایگان خواهد بود و حقوق آنها ماهیانه هفت میلیون ریال توسط سازمان دامپزشکی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با انجام طرح دامپزشک روستا، 600 نفر دامپزشک بخش خصوصی بکار گرفته خواهند شد، رقم اولیه اجرای این طرح را 50 میلیارد ریال پیش بینی کرد و ادامه داد: کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده که امیدواریم با تصویب جزییات آن، از سال 89 در سراسر کشور اجرایی شود.

نوروزی با بیان اینکه هر دامپزشک روستا حدود 50 تا 100 روستا را تحت پوشش خدمات خود دارد،اضافه کرد: علاوه بر این خدمات، دامپزشکان می توانند به کارهای دیگری نیز مشغول باشند.

وی در ادامه همچنین از رفرنس شدن مرکز تشخیص بیماریهای سازمان دامپزشکی خبر داد و گفت: این آزمایشگاه توانسته گواهینامه ایزو 17025 را از اتحادیه اروپا در زمینه باقیمانده‌ها، ویروس شناسی، بیماریهای دام و... کسب کند و برای کشورهای قفقاز و خاورمیانه نیز رفرنس باشد.

نوروزی افزود: همچنین سازمان دامپزشکی کشور موفق شد از مجلس شورای اسلامی ردیف مستقلی برای اجرای سیستم مراقبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دریافت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 16 اسفند 98، کد مطلب: 56026: www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین