پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت : دولت یازدهم، در شرایطی مسئولیت اجرایی کشور را برعهده گرفت که به دلیل وجود پرونده ایران در فصل هفتم منشورسازمان ملل، تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ایران اعمال شده بود اما دولت تدبیر و امید همه این تحریم ها را درهم شکست.

شعارسال: سردارحسین دهقان پنجشنبه شب در دیدار با نخبگان و تشکل های مردم نهاد استان اصفهان افزود: تا پیش از تصدی دولت یازدهم، کشورهای غربی با به کارگیری تمام ظرفیت های جاسوسی خود و با همکاری سازمان ها و گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران، برای ایجاد اجماع جهانی علیه ملت ایران پرونده سازی کرده بودند.

وی افزود: این پرونده تا بند41 فصل هفتم منشور سازمان ملل پیش رفته بود و تحریم هایی علیه ملت ایران اعمال شده بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بند42 فصل هفت منشور ملل بر حمله نظامی علیه یک کشور که جامعه جهانی را تهدید می کند، تاکید دارد، تصریح کرد: طرف های غربی، پرونده ایران را تا این سطح پیش برده بودند.

وی ادامه داد: درچنین شرایطی دولت تدبیر وامید ضمن رفع تحریم ها و تهدید ها، باید حقوق ملی خود را اثبات و صنعت هسته ای را حفظ می کرد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه حفظ آرامش و رفع تهدیدها و توسعه مناسبات بین المللی اولین اولویت دولت برای رهایی ازمشکلات بود، افزود: برای توسعه مناسبات سیاسی به حل مسائل هسته ای نیاز بود لذا انجام مذاکرات هسته ای در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مسائل هسته ای، 12سال گریبان این ملت را گرفته بود، افزود: ورود به پرونده مذاکرات هسته ای به دلیل غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل که شیطان بزرگ است، بسیار سخت بود.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: مذاکره کنندگان ما باید درمقابل پنج قدرت جهانی که ازسابقه و تجربه چند صد ساله استعماری و تمام پروتکل های مورد نظر خود را در مذاکرات بین المللی به دیگر کشورها تحمیل کرده و از توانایی فنی، حقوقی و جاسوسی بالایی برخودار بودند، قرار می گرفتند و برای احقاق حق ملت مذاکره می کردند.

وی افزود: با یاری خدا درسایه انجام مذاکرات هسته ای، تحریم هایی که مربوط به مسائل هسته ای بود را درهم شکستیم و به هیچ کس اجازه ندادیم که حق ما را تعریف کند زیرا براساس قانون اساسی، حق ما توسط ملت و رهبر انقلاب تعریف می شود.

سرداردهقان ادامه داد: در مقابل زیاده خواهی دشمنان مقاومت کردیم و این عزت ملت و اقتدار نظام بود که حاضر نشد حتی در سخت ترین شرایط، کمترین امتیاز را به دشمن بدهد.

وی اظهارکرد: درسایه مقاومت و همدلی ملت، توطئه هایی که از سوی دشمنان برای تسلیم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود، خنثی شد.

*ایران برای انجام مذاکرات هسته ای پیش قدم نشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخشی از سخنان خود گفت: به هیچ عنوان ما در بحث مذاکرات هسته ای پیش قدم نشدیم بلکه شخص رئیس جمهور آمریکا بصورت مکتوب پیشنهاد مذاکره داد و درهمان نامه اعلام کرد که حق غنی سازی ایران را خواهیم پذیرفت.

وی با بیان این مطلب که بعضی وقت ها این بحث مطرح می شود که چرا با آمریکایی ها درباره مسائل هسته ای مذاکره شد، تصریح کرد: واقعیت امر این است که چنانچه در خصوص مسائل هسته ای با آمریکایی ها مذاکره نمی شد، مذاکرات به سرانجام نمی رسید.

وی افزود: پیش از مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم و درسال های 81 و 82 با اعضای شورای امنیت و اعضای پنج کشور حاضر درمذاکرات 1+ 5 و همچنین با کشورهای آلمان، انگیس و فرانسه مذاکره شده بود اما هیچگاه این مذاکرات به توافق نرسید.

سردار دهقان افزود:این را باید پذیرفت که سلطه سیاسی آمریکا بر پنج کشور قدرتمند حاضر در مذاکرات هسته ای به حدی است که آنها بدون اجازه آمریکا کاری انجام نمی دهند.

وی بیان کرد: درهرحال مذاکرات هسته ای به گونه ای مدیریت شد که در ابتدای مذاکرات دیوار تحریم ها ترک برداشت و کشورهای اروپایی منافع ملی خود را به منافع آمریکا ترجیح دادند.

*تنها تحریم های مربوط به هسته ای برداشته می شود

وزیر دفاع با تبیین چگونگی روند مذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها افزود : تحریم هایی که اول انقلاب و پس از اشغال لانه جاسوسی علیه ما اعمال کرده اند، پا برجاست و تیم مذاکره کننده هسته ای تنها درباره مسائل هسته ای و تحریم های اعمال شده در این خصوص با طرف های غربی مذاکره کرده است.

وی ادامه داد: برای برجام یک فرآیند زمانی پیش بینی شده که براساس آن در مقاطع مختلف تحریم ها به مرور برداشته خواهد شد و چنانچه آمریکایی ها از تعهدات خود عدول کنند، هیات نظارت بر اجرای برجام که از سوی رهبرمعظم انقلاب تعیین شده است، در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

سردار دهقان افزود: امروزارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف جهان گسترش یافته و بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

*همکاری بانک های جهان با ایران به زمان نیاز دارد

وی در ادامه به مشکلات بانکی ایران با بانک های بین المللی اشاره کرد و افزود: اعمال تحریم ها موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران از چرخه فعالیت های بانکی جهان کنار گذاشته شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پروتکل های بین المللی جدید در چرخه مالی و بانکی جهان اعمال شده است، افزود: برای فعالیت مجدد ایران و پیوستن به این پروتکل های بین المللی و قرارگرفتن در چرخه فعالیت های بانکی جهان به زمان نیاز است.

وی درعین حال تاکید کرد: البته همکاری همه بانک ها به جز بانک های بزرگ دنیا با ایران پس از توافق هسته ای آغاز شده است و چندی قبل نیز بانک های انگلیسی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند.

*منع معامله با دلار آمریکا در شمول مذاکرات هسته ای نیست

سردار دهقان با اذعان به اینکه ما نمی توانیم با دلار آمریکا معامله کنیم، تصریح کرد : این موضوع در شمول مذاکرات هسته ای نیست.

وی توضیح داد: این موضوع مربوط به تحریم های اول انقلاب است اما برای حل این مشکل نیز دولت یازدهم تلاش های خود را آغاز کرده است.

*نظام واحد و یکپارچه است

وزیردفاع در بخشی از سخنان با اشاره به اینکه این نظام واحد و یکپارچه است و یک چتر عمومی با عنوان اسلام و ولایت برسر نظام گسترده شده است، افزود: همه زیر این چتر تعریف می شوند و باید فعالیت کنند.

وی افزود: همه قوا در راستای اجرای قانون اساسی و آرمان های امام (ره) حرکت می کنند لذا کلیت نظام ، واحد و یکپارچه است و هر آنچه در کشور انجام می شود به پای نظام نوشته می شود.

سرداردهقان اظهارکرد: اینگونه نیست که ما می توانیم برای یک قوه کارنامه درخشانی را ترسیم کنیم و برای قوه دیگر همواره دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و کاستی ها باشیم و هر آنچه درمملکت نیست یا کمبود و نقص دارد را به قوه مجریه نسبت دهیم و سایر قوا را خارج از گردونه تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه دولت وقتی در مسند اجرایی کشور نشست یکسری اهداف را ترسیم و به سمت آنها حرکت کرد و اصل را بر کار، فعل و عمل گذاشت، افزود: برای دست یابی به این اصل، آنچه برای دولت مهم است صلاحیت های تخصصی، تجربی و جایگاه پذیرفته شده اجتماعی مسئولان اجرایی کشور فارغ از دسته بندی های سیاسی است.

وزیر دفاع اضافه کرد: دولت به رغم همه مشکلاتی که در این مسیر با آن مواجه بود، تلاش کرد تا اتحاد، همدلی و هم افزایی در کشور اتفاق افتد و همه برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.

وی افزود:هدف دولت این است که با ایجاد فضای آرام زمینه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر مدار قانون را فراهم کند و برقانون گرایی، تمکین به قانون و پذیرش تمام آنچه مشروعیت بخش به فعل و فعالیت است، تاکید کرده و ازهمگان خواسته است بر مدار قانون حرکت کنند.

*دولت به حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی توجه جدی دارد

سردار دهقان از بیکاری و رکود به عنوان بزرگترین مشکل حوزه اقتصاد کشور نامبرد و افزود: دولت برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی برنامه دارد و در این راستا برنامه ریزی کرده است که در آینده ای نزدیک بیش ازهفت هزار و500 واحد تولیدی را فعال کند و در این راستا نرخ بانکی را کاهش داده است.

وی اظهار کرد : دولت زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی مشروط به اینکه موجب دانش افزایی و فنآوری شود را فراهم کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه راهبرد دولت فراهم نمودن فعالیت بخش خصوصی درهمه زمینه ها توام با نظارت است، افزود: مقابله با ورود قاچاق کالا به کشور در دستور کار دولت قرار دارد و با ایجاد عزم ملی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: دولت مصر است که در مدت باقی مانده تا پایان تصدی خود اقدام های جدی در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شود.

*دولت وارد مسائل حاشیه ای نمی شود

دهقان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها در سال آینده گفت: در آستانه برگزاری انتخابات، کشور دچار التهاب سیاسی می شود اما دولت تمرکز خود را برای انجام وظایف خود و خدمت رسانی به مردم از دست نخواهد داد و وارد مسائل حاشیه ای نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت از نقد سازنده استقبال می کند، افزود: حق نداریم در نقد فعالیت های دولت سیاه نمایی کنیم و با نقد های دور از انصاف، امید به آینده را در جامعه از بین ببریم .

وزیر دفاع ادامه داد: نقادی به اصلاح گری و پیشرفت منجر می شود اما نقدی که سالم باشد و بصورت کارشناسی و تخصصی بیان شود.

*برای استان های کشور ، وزیر معین تعیین می شود

سردار دهقان از تصمیم دولت برای تعیین وزیر معین برای هر یک از استان های کشور جهت بررسی و حل مشکلات استان ها خبر داد و افزود: دولت تصمیم گرفته است که برای همه استان ها یک وزیر معین تعیین کند تا وزیر مربوطه با حضور در شورای اداری استان و نشست با نخبگان و کارشناسان، چگونگی حل مشکلات مناطق مختلف کشور را بررسی و راهبرد لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برای استان های لرستان، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی، وزیر معین درنظر گرفته شده است، گفت: یقین دارم که حضور مستمر وزرا در استان ها، مشکلات استان های کشور از نزدیک مورد بررسی و تصمیم های بهتری برای حل آنها اتخاذ خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین از تفویض اختیارات بیشتر به استانداران خبر داد و گفت: دولت تصمیم دارد اختیارات استانداران را بیشتر کند تا بخش بیشتری از تصمیم ها در استان ها بصورت محلی اتخاذ شود.

وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح در سومین روز از هفته دولت صبح روز پنجشنبه به نمایندگی از رئیس جمهور و هیات دولت به منظور شرکت در شورای اداری و افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی ، کشاورزی و فرهنگی وارد اصفهان شد.

سردار دهقان فردا نیز قرار است پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت گرامی داشت هفته دولت سخنرانی کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 5 شهریور 1395، کدمطلب: 82203603 (5522285) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین