پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
مازندران که در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری با رأی بالا به دکتر حسن روحانی کارنامه درخشانی را بر جای گذاشته، در مسیر تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید نیز گام‌های مؤثری برداشته، به طوری که رئیس جمهوری در سفر به این استان ابراز رضایت داشته است.
شعار سال: یکی از کارکردهای مهم و اثربخش دولت در مازندران ایجاد آرامش، وفاق و همدلی بین نخبگان و چهره‌های تأثیر‌گذار استان برای همنوایی در توسعه و حرکت در مسیر حل مشکلات مردم بوده که ثمرات ارزشمندی به‌ دنبال داشته است. سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی در توسعه بندر امیرآباد، تلاش جهادی برای استفاده بهینه از اراضی شیبدارمازندران، افزایش مکانیزاسیون کشاورزی، دریافت مجوز صادرات مواد لبنی برای نخستین بار به روسیه، سبقت گرفتن ضریب برخورداری اعتبارات ملی استان بر ضریب جمعیت، تصویب 45 طرح مهم و راهبردی در سفر هیأت دولت به مازندران با اعتباری بالغ بر 991 میلیارد تومان، اختصاص اعتبارات ملی برای ساماندهی طرح دریا و مدیریت سیلاب برای نخستین بار و ده‌ها طرح مهم و اساسی در حوزه زیرساخت‌ها بخشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت در مازندران در3 سال گذشته است. در این راستا، دستگاه‌های اجرایی مازندران با وجود تنگناهای مالی اقدام‌های ارزشمندی را تقدیم مردم مازندران کرده‌اند که به گوشه‌هایی از این کارنامه درخشان اشاره می‌شود. در حوزه راه و مسکن، در حالی که در سال92 طرح‌های حوزه راه مازندران 65 کیلومتر بود با تلاش‌های انجام گرفته این میزان در سال 94 به 161 کیلومتر افزایش یافت. همچنین 24 هزار و 443 واحد مسکن مهرتحویل متقاضیان شده و 2 هزار واحد مسکن مهر جدید هم برای افتتاح در سال 95 آماده شده است.

در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز افزایش 25 درصدی ضریب نفوذ اینترنت، افزایش ضریب نفوذ 13 درصدی تلفن همراه، افزایش5 درصدی پوشش جاده‌های اصلی، 43 درصدی جاده‌های فرعی و 21 درصدی جاده‌های ریلی از جمله اقدام‌هایی است که در دوره سه ساله تدبیر و امید صورت گرفته است. همچنین افزایش 5/6 درصدی ضریب نفوذ تلفن ثابت، افزایش 64 درصدی تعداد واحدهای پستی ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی، توسعه پهنای باند استان تا 131 گیگابیت بر ثانیه، افزایش 92 درصدی(50 تایی) دستگاه‌های«اِی. تی. ام» در دفاتر خدمات بانکی روستایی و افزایش 193 درصدی «پوز» در دفاتر خدمات بانکی روستایی بخش دیگری از اقدام‌های انجام گرفته سه سال گذشته است. همچنین در حوزه کشاورزی نیز طی این سال‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ داده اجرای 2 هزار و 400 هکتار طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان، ساخت باغ در اراضی شیبدار با سطح 2 هزار هکتار، ساخت 234 کیلومتر کانال بتونی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال، اجرای 8 طرح پرورش ماهی در قفس با 38 قفس به ظرفیت 740 تن ماهی، ارائه 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی استان، توزیع 2 هزار و 312 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی با تسهیلات یک هزار و 150میلیارد ریالی، صادرات 8 هزار و 931 تن مرغ به خارج از کشور برای نخستین بار در سال‌های 93 و 94و صادرات 8 هزار و 976 تن انواع آبزیان بوده است. در حوزه آب هم تهیه طرح جامع آب شرب استان و تصویب آن در سطح ملی، اتمام سد لاستیکی «ولیک رود»، شروع عملیات اجرایی سدهای لاستیکی لاریم جویبار، فرح آباد ساری، پازوار امیر کلا و افزایش 70 درصدی اعتبارات طرح‌های بخش آب نسبت به سال 92 قسمتی از اقدام‌های صورت گرفته است.

در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم طرح‌های خوبی در دست اجرا داریم که با تحقق آنها پیش‌بینی می‌شود برای 20هزار و 100 نفر شغل ایجاد شود. در حوزه بندر امیرآباد نیز با سرمایه‌گذاری 5 هزار و 259 میلیارد ریالی بخش خصوصی وسرمایه‌گذاری یک هزار و 826 میلیارد ریالی بخش دولتی اتفاقات خوبی را در این منطقه شاهد بودیم. در حوزه بندر نوشهر هم رشد 45 درصدی تخلیه و بارگیری و رشد 24 درصدی ترانزیت کالا و 40 درصدی کشتی نسبت به سال 92 را شاهد بودیم. در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز با راه‌اندازی 168 واحد تولیدی برای 3 هزار و 600 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.همچنین رشد 40 درصدی ارزش صادرات فرآورده‌های گوشتی، 14 درصدی لبنی، به روزرسانی شناسنامه 2 هزار واحد صنعتی استان، راه‌اندازی مجدد 11 واحد تولیدی مهم استان که در سنوات گذشته تعطیل شده بودند بخشی از کارهای انجام گرفته بود. در حوزه ورزشی هم سرانه ورزشی مازندران به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است. کسب 196 مدال و نشان جهانی، 163 مدال و نشان آسیایی، 286 مدال و نشان بین‌المللی توسط ورزشکاران استان، میزبانی مسابقات لیگ جهانی کشتی درشهرستان جویبار، حضور 26 ورزشکار مازندرانی در 16 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی اینچئون و کسب بیش از یک چهارم مدال‌های به دست آمده تیم ایران توسط ورزشکاران مازندرانی تنها گوشه‌ای از اتفاقات مهم استان بوده است. در حوزه آموزش و پرورش هم افزایش نرخ باسوادی استان از 95 درصد به بیش از 98 درصد و کسب رتبه اول باسوادی کشور، صورت گرفته است.درحوزه شیلات نیز ساخت بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه و کسب رتبه اول در تولید ماهیان پرورشی، ماهیان خاویاری و ماهیان گرمابی در کشور بخشی از کارهای استان بوده است. در حوزه اشتغال نیز براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مازندران در سال 94 به 1/12 رسیده که نسبت به سال 93 که 7/12 بوده کاهش داشته و مازندران جزو 10 استانی بوده که در سال 94 شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده است.نرخ تورم نیز در مازندران همواره از نرخ کشوری پایین‌تر بوده و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در حالی که نرخ تورم کشور در سال 94 به مقدار 3/11 بوده با وجود این نرخ تورم مازندران 9/10اعلام شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 138 ، تاریخ انتشار:شنبه 6 شهریور 1395، شمار: ویژه هفته دولت.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین