پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۶۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
پیمان مولوی گفت: آنچه دستاورد کرونا برای اقتصاد کشور بوده است قبول واقعیت‌هایی است که تا پیش از این نبود. به عبارت دیگر با یک عامل بیرونی مانند ویروس کرونا متوجه شدیم که اقتصاد و یا توسعه الزاماً با بخشنامه و دستور‌ شکوفا نمی‌شود. این پذیرش در بسیاری از تصمیم‌سازان اتفاق افتاده است هرچند که ممکن است آن را اعلام نکنند.

شعار سال: اقتصاد ایران در حالت عادی هم چشم انداز مبهم و البته همراه با معضلات ریز و درشتی داشت. اما همواره نسخه‌هایی برای عبور از بحران‌های اقتصادی و جراحی اقتصاد توسط کارشناسان مطرح می‌شد که تصمیم‌گیران سیاسی به دلایلی از جمله تبعات اجتماعی حاضر به پذیرش آن نبودند. شیوع ویروس کرونا، اما پرده‌ای دیگر از مشکلات را پیش چشم اقتصاد گشود. عریانی تبعات این ویروس و به موازات آن بحران منابع نفتی سیاستگذاران را ناگزیر به تغییر در رویکرد‌های اقتصادی خواهد کرد.

 

تغییراتی که اگر رخ ندهد شاید اقتصاد را به مرز سقوط هم برساند؛ بنابراین برخی صاحبنظران معتقدند ویروس کرونا هر چند به ذات خود برای جان برخی هم وطنان خطر آفرین شد و سلامت مردم را مخاطره انداخت، اما گو اینکه برای بخش‌هایی از اقتصاد کرونا دستاورد‌های مثبت نیز داشته است، دستاورد‌هایی که می‌تواند در روز‌های پسا کرونا نمود بیشتری برای اقتصاد کشور داشته باشد هرچند که در کوتاه مدت تاثیرات منفی خود را باقی خواهد گذاشت.


به بیان دیگر کرونا باعث شد تا بدانیم ضعف ما در بخش‌های نوین اقتصاد در کجاست و کسب و کار‌ها تا چه اندازه نیاز به پوست اندازی دارند. از سوی دیگر عدم شفافیت در اقتصاد حالا تاثیرش بیش از گذشته عیان می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد24، تاریخ 21 فروردین 99، کد مطلب: 62187: www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین