پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
فعال سیاسی اصولگرا گفت:نه آقای میرسلیم و نه آقاتهرانی رقیب پرقدرتی برای قالیباف نیستند. منتهی هر کدام از اینها تمایل دارند که در مجلس یک وزن کشی انجام دهند.

شعار سال: «محمد مهاجری»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره سکوت اصولگرایان قبل از جلسه اردیبهشت ماه و برگزاری جلسات سهم‌خواهانه برخی گزینه های ریاست مجلس یازدهم گفت: در حال حاضر ظاهرا به صورت پشت پرده اتفاقاتی در حال رخ دادن است و مذاکراتی نیز درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس در حال انجام است. اختلافات بین اصولگرایان نیز کم نیست و در واقع اختلافاتی که بین دو طیف اصولگرایان یعنی طرفداران قالیباف و طرفداران جبهه پایداری مطرح بوده، همچنان وجود دارد.

او با اشاره به وجود اختلافات و رقابت‌های شدید برای ریاست مجلس بین برخی طیف های اصولگرایی، افزوددر حال حاضر به رغم اینکه، گرایش‌های مختلف سیاسی در انتخابات هیئت رئیسه وجود دارد اما به هر حال مجلس آینده، مجلسی یکدست اصولگرا است که در آن، 4 تا 5 فراکسیون اصولگرا تشکیل می شود. واقعیت این است که دعوای اصلی بین طرفداران قالیباف و از یک طرف منتقدان قالیباف است. قالیباف از یک سو، حمایت بخشی از اصولگرایان را به همراه دارد و از سوی دیگر، جبهه پایداری بخش دیگری از اصولگرایان مجلس را راهبری می‌کند. در نتیجه اختلاف بین آنها همچنان وجود دارد. در واقع هر کدام از اینها به عنوان ریاست مجلس انتخاب شوند از سوی اصلاح‌طلبان، خطری متوجه آنها نیست. بنابراین طبیعی است که اختلافات آنها با شدت ادامه دارد.

محمد مهاجری در مورد رییس در سایه شدن قالیباف گفت: قالیباف اصلا به مجلس آمده که رئیس شود و اگر نمی‌خواست رئیس شود، یقینا دلیلی نداشت که این همه خود را به زحمت بیاندازد و تلاش کند. نه میرسلیم و نه آقاتهرانی رقیب پرقدرتی برای قالیباف نیستند. منتهی هر کدام از اینها تمایل دارند که در مجلس یک وزن کشی انجام دهند و به نوعی وزن خودشان را در مجلس بسنجند بنابراین اختلافاتشان بیشتر از ناحیه سهم‌خواهی و وزن کشی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا همین مجلس یازدهم به گونه‌ای است که برای انتخابات ریاست جمهوری، وزنه‌ای مهم برای اصولگرایان تلقی شود یا خیر؟ تصریح کرد: مجلس یازدهم از ده مجلس گذشته ضعیف‌تر است حتی از ضعیف‌ترین مجالس گذشته مثل مجلس هفتم. از این رو مجلس کارآمدی نیست و مهمترین دلیل آن نیز این است که این مجلس، بحران مقبولیت دارد. مجلسی که اکثر نمایندگان آن دارای کمترین رای از حداکثر جامعه است، طبیعی است که از سوی مردم جدی گرفته نمی‌شود.

این چهره رسانه‌ای اصولگرا در این باره که گفته می‌شود با روی کار آمدن اصولگرایان به این دلیل که بخش اعظم حاکمیت و همچنین بنگاه‌های اقتصادی در اختیار آنها است، ممکن است مشکلات اقتصادی مردم حل شود، عنوان کرد: امیدوارم این گونه باشد گرچه یقین دارم این گونه نیست اما آدمی به امید زنده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 29 فروردین 99، کد مطلب: 988841: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
رقبای قدری داره که می تونن جلوش رو بگیرن من که با ایشون موافق نیستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین