پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌گوید: شنیده‌ام برای ریاست مجلس تصمیم دارند زمان‌بندی کنند؛ یک سال میرسلیم رئیس مجلس می‌شود و به فرض نایب‌رئیس اول قالیباف و نایب‌رئیس دوم حاجی‌بابایی و سال بعد رئیس و نواب رئیس تغییر خواهند کرد.

شعار سال: «محمدعلی نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی،درباره گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس یازدهم گفت: چهار نفر مدعی ریاست مجلس هستند. به ترتیب آقایان قالیباف، میرسلیم، زاکانی و حاجی‌بابایی. از لحاظ تجربه و زیرکی حاجی‌بابایی از مابقی زیرک‌تر و تواناتر است. او پنج دوره در مجلس نماینده بوده، با مجلس راست و چپ و میانه کار کرده است. اینکه چقدر از او استقبال کنند مشخص نیست او یک دوره هم در وزارت آموزش و پرورش نقش اجرایی داشته است اما شاید نمایندگان تهران نخواهند، سمت او بروند.

نمازی درباره ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم، توضیح داد: اگر بخواهند به سراغ قالیباف بروند، زاکانی قطعا مدعی خواهد شد و حاجی‌بابایی هم زیر بار ریاست زاکانی نخواهد رفت. قالیباف با مجلس بیگانه است و درست نیست کسی که دور اول در مجلس حضور دارد ریاست مجلس را بر عهده بگیرد البته این امر درباره لاریجانی هم اتفاق افتاد. قالیباف با قوه مقننه ارتباطی نداشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره میرسلیم و احتمال ریاست او بر مجلس یازدهم، توضیح داد: به نظر می‌رسد سه نفر دیگر حساسیت کمتری روی میرسلیم دارند و خودشان را با او مقایسه نخواهند کرد. میرسلیم چهره‌ای است که قبل از انقلاب مبارز بوده، از بقیه مسن‌تر است، تجربه وزارت را در کارنامه دارد، مسئولیت‌هایی را در جمهوری اسلامی داشته و جا افتاده‌تر است. به مقام معظم رهبری هم نزدیک است و از اول موضع او با رهبری، همراه بوده است.

او افزود: شاید توان مدیریتی او به قالیباف و زاکانی نرسد ولی شخصیت معتدل‌تری است و بقیه هم او را قبول دارند. احتمال ریاست میرسلیم بیشتر است البته نه از باب استحقاق بیشتر بلکه از باب اینکه حساسیت کمتری روی او، وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه درباره نایب رئیس اول بین سه نفر باقی‌مانده کشاکش جدی وجود خواهد داشت، گفت: احتمالا زمان‌بندی خواهند کرد، حتی شنیده‌ام برای ریاست مجلس هم تصمیم دارند که زمان‌بندی کنند. یک سال میرسلیم رئیس مجلس می‌شود و به فرض نایب‌ رئیس اول قالیباف و نایب‌ رئیس دوم حاجی‌بابایی و سال بعد رئیس و نواب رئیس تغییر خواهند کرد. این مسئله بستگی به عملکرد یک‌ساله میرسلیم خواهد داشت، اگر بتواند مجلس را اداره کند شاید در مقام ریاست بماند اما درباره نایب‌ رئیس اول و دوم حتما بین سه نفر باقیمانده رقابت جدی خواهد بود. به نظر می‌رسد در سال اول نایب‌ رئیس اول، قالیباف و نایب‌رئیس دوم آقای حاجی‌بابایی باشد.

نمازی درباره احتمال ریاست آقاتهرانی بر مجلس یازدهم، بیان کرد: آقاتهرانی و میرسلیم از لحاظ شیخوخیت به یکدیگر نزدیک هستند اما آقاتهرانی قبلا خطاهایی در مواضعش کرده است. شنیده‌ام پایداری‌چی‌ها می‌خواهند یک‌سال آقاتهرانی حتما رئیس مجلس باشد احتمال هم دارد ریاست مجلس بین میرسلیم و آقاتهرانی در چرخش باشد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:22فروردین1399،کد خبر:986023،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
میره تو مجلس کم کم آشنا میسه ولی عملا خودش رو نابود کرد به لحاظ سیاسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین