پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که برخی منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیات رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص‌» روی آورده‌اند. قرار شده بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم تدوین شده، افراد ارزیابی شوند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند...

شعار سال:پیگیری‌ها حکایت از این دارد که برخی منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیات رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص‌» روی آورده‌اند. قرار شده بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم تدوین شده، افراد ارزیابی شوند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند...

یک ماه دیگر تا آغاز به کار مجلس یازدهم زمان باقی است و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد چگونگی تصمیم گیری برای پیشبرد اهداف مجلس و همچنین تعیین رئیس، اعضای هیات رئیسه و تقسیم مسئولیت‌ها در پارلمان صورت می‌گیرد؛ موضوعی که از رایزنی‌ها و لابی‌های گسترده در این خصوص خبر می‌دهد.

 پس از اینکه اصولگرایان توانستند با لیست «وحدت» رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان را ـ که با دو لیست «یاران هاشمی» و «آمدیم برای ایران» ـ سی بر هیچ شکست داده و وارد مجلس بشوند، موضوع مهم چگونگی چینش ترکیب مسئولیت‌ها از حیث تصدی مسئولیت‌ها بود که هر روز خبر جدیدی در مورد آن منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد ترکیب مجلس تغییر یافته و رئیس، خیلی از اعضای هیات رئیسه و بسیاری از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم در پارلمان پیش روی حاضر نخواهند بود، جذاب‌ترین بخش اخبار این حوزه مربوط به جانشین‌های احتمالی این افراد است.

از همان ابتدا، گمانه زنی‌ها برای تعیین ریاست مجلس، اصلی‌ترین بخش مربوط به اخبار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و این موضوع همچنان هم ادامه دارد. «محمدباقر قالیباف»، «سید مصطفی میرسلیم»، «مرتضی آقا تهرانی» و «علی نیکزاد» چهره‌هایی هستند که بیش از سایرین نامشان برای ریاست احتمالی مجلس یازدهم مطرح است؛ هرچند برخی دیگر از جمله چند تن از وزیران احمدی نژاد هم خود را به عنوان کاندیدای تصدی ریاست مجلس یازدهم مطرح کرده اند.

حالا که هر روز به شروع مجلس جدید نزدیک می‌شویم، چهره‌های جدیدی در قامت کاندیدای ریاست مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خود را مطرح می‌کنند، انگار که برخی منتخبان مجلس برآن شده اند که شاخص ها، پارامتر‌ها و معیار‌هایی را برای تصدی مسئولیت‌ها در مجلس ترسیم کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری‌ها در این خصوص صورت بگیرد.

پیگیری‌ها حکایت از این دارد که برخی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیات رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص» روی آورده‌اند.

آنطور که شنیده شده، قرار است بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم ـ که از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان راهی مجلس شده اند ـ تدوین گشته، افراد ارزیابی شوند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند.

در این جلسات که به میزبانی جبهه پایداری برگزار می‌شود، جمعی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم و برخی اعضای راه یافته از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان به مجلس از سایر حوزه ها، نظیر «احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا زاکانی» منتخبان مردم قم و «سید محمود نبویان» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز حضور دارند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک،تاریخ انتشار:8اردیبهشت1399،کد خبر:974675،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین