پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
صداوسیما امروز آمار رسمی بینندگان برنامه‌های ماه رمضان را منتشر کرد. پیشتر در توییتر نوشته بودم که بر اساس آمار بازدید سریال‌ها در اپلیکیشن تلوبیون، «متهم گریخت» بیشتر از «سرباز» بیننده دارد. در آمار منتشرشده امروز، از سریال‌های تکراری آی‌فیلم و تماشا خبری نیست. اگر آن‌ها هم بود، می‌دیدیم که بینندگان «افسانه جومونگ» و «متهم گریخت» بیشتر از بعضی سریال‌های جدید است.

شعار سال :صداوسیما امروز آمار رسمی بینندگان برنامه‌های ماه رمضان را منتشر کرد. پیشتر در توییتر نوشته بودم که بر اساس آمار بازدید سریال‌ها در اپلیکیشن تلوبیون، «متهم گریخت» بیشتر از «سرباز» بیننده دارد. در آمار منتشرشده امروز، از سریال‌های تکراری آی‌فیلم و تماشا خبری نیست. اگر آن‌ها هم بود، می‌دیدیم که بینندگان «افسانه جومونگ» و «متهم گریخت» بیشتر از بعضی سریال‌های جدید است.

این بار آمار بینندگان سریال‌های تازه صداوسیما را با آمار سریال‌های ماه رمضان ۱۰ سال پیش مقایسه می‌کنم. آمار سال ۸٩ این‌هاست:


- سریال «جراحت» شبکه سه: ۷۴ درصد بیننده

- سریال «ملکوت» شبکه دو: ٦۵ درصد بیننده

-  سریال «در مسیر زاینده رود» شبکه یک: ۵۸ درصد بیننده
- سریال تکراری «خانه به دوش» شبکه سه: ۴٢ درصد بیننده


 پربیننده‌ترین سریال امسال، «زیرخاکی» است با ۴۴ درصد بیننده؛ رتبه‌های بعدی بدترند. جالب این که در همان سال ۸٩ هم آمار سریال‌های رتبه ۵ و ٦ منتشر نشد. آن زمان هم از انتشار آمارهای پایین می‌ترسیدند.

 آمار بینندگان برنامه‌های افطار ٢۷ درصد اعلام شده. البته اگر آمار برنامه‌ها را جمع بزنیم، به عدد ۴٢ درصد می‌رسیم که احتمالا به خاطر این بوده که بعضی مخاطبان، بیشتر از یک گزینه را انتخاب کرده‌اند. این که چطور چنین چیزی ممکن است، بماند. نکته جالب این که آخرین فصل «ماه عسل» که در سال ٩۷ پخش شد، ۵۵ درصد بیننده داشت؛ بیشتر از مجموع ۷ برنامه افطار امسال.

سریال «سرباز» که در پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون و بهترین ساعت پخش روی آنتن رفته، از نظر میزان رضایت رکورد زده! تا جایی که به خاطر دارم، هیچ‌گاه میزان رضایت کمتر از ٦٠ درصد در بین سریال‌های تلویزیون ندیده‌ام. سریال رمضان امسال شبکه سه، واقعا نوبر است.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین