پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مصطفی علمی‌فرد گفت:نگارش سریال شهید شهریاری با نام موقت میراث مجید توسط فاطمه حیدری و حسن عطار‌ها به پایان رسیده است، این فیلمنامه محصول کارگاه فیلمنامه خورشید بوده و برای نگارش آن کار تحقیقاتی وسیعی در دستور کار قرار گرفت به طوریکه تاکنون حدود ۳۰۰ ساعت مصاحبه و تصویربرداری با مسئولان، همرزمان، خانواده و دوستان این شهید انجام شده است.

شعار سال:مصطفی علمی‌فرد تهیه کننده درباره سریال شهید شهریاری گفت:نگارش سریال شهید شهریاری با نام موقت میراث مجید توسط فاطمه حیدری و حسن عطار‌ها به پایان رسیده است، این فیلمنامه محصول کارگاه فیلمنامه خورشید بوده و برای نگارش آن کار تحقیقاتی وسیعی در دستور کار قرار گرفت به طوریکه تاکنون حدود ۳۰۰ ساعت مصاحبه و تصویربرداری با مسئولان، همرزمان، خانواده و دوستان این شهید انجام شده است.

وی افزود: با پایان نگارش فیلمنامه پیش تولید کار آغاز شده و به دلیل پراکندگی لوکیشن‌های سریال در استان‌های زنجان و تهران همچنین تعدد بازیگران این سریال، مراحل پیش تولید حدود سه ماه زمان خواهد برد. البته این روز‌ها در حال مذاکره با چند کارگردان هستیم.

علمی فرد عنوان کرد: سریال شهید شهریاری علاوه بر روایت زندگینامه شهید دکتر مجید شهریاری از بدو تولد، اتفاقات و دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور را نیز بازگو می‌ کند.

وی ادامه داد: هدف از ساخت این اثر تلویزیونی این است که نشان دهد انرژی هسته‌ای تنها ساخت بمب اتمی نیست بلکه این فناوری با ابعاد مختلف زندگی انسان به ویژه بیماران سرطانی در ارتباط بوده و به بهبود وضعیت جسمانی آن‌ها کمک می‌کند. عوامل این سریال همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اثر ارزشمندی را که در شان این شهید باشد، تولید کنند.

گفتنی است سریال شهید شهریاری در ۳۰ قسمت و در مدت یک سال با مشارکت سازمان انرژی اتمی، سازمان صداوسیما و استانداری زنجان توسط صدا و سیمای مرکز زنجان تولید خواهد شد.

 مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید؛ وی در زمانی که کشور‌های صاحب فناوری هسته‌ای پزشکی ایران را از نظر صفحات سوخت هسته‌ای - که در تولید رادیودارو‌ها کاربرد دارد- تحریم کرده بودند، توانست با همکاری دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان صفحات سوخت با غنای ۲۰ درصد را در کشور بومی سازی کند و به این ترتیب یکی از مشکلات بیماران سرطانی را از میان بردارد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،  تاریخ 19 اردیبهشت 1399،کد خبر:7345168،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین