پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
قطعا باید در اولین قدم و با توجه به تجربه مدیریت یکساله مصطفی سالاری بر مسند تامین اجتماعی اینگونه تحلیل کرد که احتمالا به زودی باید شاهد افزایش حق بیمه پرداختی کارفرمایان بود و فضا را برای استخدام بیشتر و اشتغالزایی تنگتر کرد! چراکه به نظر می‌رسد کارفرمایان دیگر توان پرداخت حق بیمه فعلی به تامین اجتماعی و البته پرداخت‌های گاه و بیگاه به نسبت امضای قراردادهای بزرگ و کوچک خود را به این سازمان ندارند.

شعار سال:قطعا باید در اولین قدم و با توجه به تجربه مدیریت یکساله مصطفی سالاری بر مسند تامین اجتماعی اینگونه تحلیل کرد که احتمالا به زودی باید شاهد افزایش حق بیمه پرداختی کارفرمایان بود و ...

سال‌هاست که تعادل منابع و مصارف در سازمان تامین اجتماعی به هم خورده است اما این روزها این بهم ریختگی به نحوی دیگر است؛ چراکه هلدینگ تاپیکو می‌بایست در خوشبینانه ترین حالت ماهانه ۳۶۰ میلیارد تومان سود به شستا بدهد تا این هلدینگ بتواند با جور کردن مبلغی دیگر ۶۰۰ میلیارد تومان ماهانه به تامین اجتماعی یاری رساند. اما در شرایطی که بازار نفت سایه سنگینی بر بازار محصولات پتروشیمی انداخته و تحریم نیز فشاری سخت تر بر این صنعت وارد ساخته تاپیکو تا چه زمانی موفق به واریز این سود به شستا و تامین اجتماعی می‌شود و پیامد این اتفاق‌ها بر جامعه کارگری و کارفرمائی چه تاثیری چه خواهد بود؟

قطعا باید در اولین قدم و با توجه به تجربه مدیریت یکساله مصطفی سالاری بر مسند تامین اجتماعی اینگونه تحلیل کرد که احتمالا به زودی باید شاهد افزایش حق بیمه پرداختی کارفرمایان بود و فضا را برای استخدام بیشتر و اشتغالزایی تنگتر کرد! چراکه به نظر می‌رسد کارفرمایان دیگر توان پرداخت حق بیمه فعلی به تامین اجتماعی و البته پرداخت‌های گاه و بیگاه به نسبت امضای قراردادهای بزرگ و کوچک خود را به این سازمان ندارند. ازسویی دیگر، فشارهای سیاسی این روزها بر سالاری وافزایش شایعات در خصوص نحوه عملکرد شرکت برادر وی نیز براین مشکلات افزوده تا جاییکه به نظر می‌رسد مدیریت تامین اجتماعی و قطعا در پی آن شستای تازه وارد بورس شده و البته تاپیکو نیز با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
این درحالی است که شستا موظف است به هر نحوی ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان سود به تامین اجتماعی پرداخت کند و شنیده می‌شود پرداخت این رقم به این سازمان به شدت دشوار شده است. سازمانی که یکسال پیش با حضور سالاری بر راس مدیریتش قرار بود با اصلاحاتی سرنوشت ساز مواجه شود که تنها نتیجه این اصلاحات تا کنون ورود مبهم این مجموعه به بورس بوده است. سالاری مرداد ماه سال گذشته از برنامه خود در جهت اصلاح شیوه مدیریت شستا گفته بود که شاید بد نباشد این روزها در مصاحبه ای دیگر به این نکته بپردازد که این تغییر شیوه به استثنای ورود به بورس چه بوده است؟ چراکه کارشناسان معتقدند فرزند ثروتمند تامین اجتماعی این روزها حال خوشی ندارد و نمی‌توان آینده‌ای روشن برای این فرزند و البته نوادگان او متصور شد!
دراین بین باید دید مصطفی سالاری که در این روزهای سخت اقتصادی وارد حاشیه های بسیاری در خصوص نحوه عملکردش و رانتخواری‌های احتمالی شده چگونه قراراست هم خود و هم تامین اجتماعی را از این شرایط نجات دهد؟
چراکه در شرایط کنونی نیز آمارها تاکید دارد با سود واریزی ماهانه شستا به این سازمان بازهم تعادل منابع و مصارف این سازمان منوط به واریز به موقع ۴۰۰ میلیارد تومان حق بیمه شرکت‌های بزرگ است که البته دراین روزهای کرونائی و مشکلات اقتصادی حاکم بر شرکت‌های بزرگ واریز به موقع این ارقام کمی بعید به نظر می‌رسد. بنابراین باید دید تدبیر دولت در روزهای پایانی مدیریتش بر سازمان تامین اجتماعی و شستا برای حل این مشکل که با کاهش درآمد تاپیکو نیز افزایش می‌یابد چیست؟ هر چند که از امروز و به اذعان برخی از کارشناسان کاملا این تدبیر قابل پیش بینی خواهد بود!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گروه  خبری تحلیلی نفتی ها،تاریخ انتشار:20اردیبهشت1399،کد خبر:28309،naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین