پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
پیشکسوت فوتبال گفت: در کشور ما سیستم اسپانسری و پخش‌های تلویزیونی سازمان یافته، درست و شفاف نیست اما جدیدا سلطانی‌فر در سیستم دلالی کشور ورود پیدا کرده است و تشکر می‌کنیم که اقدامی صورت گرفت.

شعار سال: نادر فریادشیران، پیشکسوت فوتبال در خصوص موضوع دلالی در کشور و تاثیر آن در لیگ و تیم ملی طی گفتگویی بیان کرد: دلال، واسطه یا ایجنت در کشور ما در صنوف و اصناف مختلف وجود دارد که در گذشته واسطه می‌شدند و جنس یا کالایی را می‌فروختند و درصد می‌گرفتند. در ورزش کسانی هستند که واسطه می‌شوند، اما زمان ما هیچ کس نبود که واسطه شود تا بازیکن از فلان تیم فلان قدر بگیرد. خود مربی‌ها صحبت می‌کردند و به درخواست خود مربی بازیکنان جابجا می‌شدند. یا نهایتا این اواخر، یعنی حدودا سال ۶۶/۶۷ خود مدیر باشگاه صحبت می‌کرد، ولی بعد‌ها که خود ما مربی شدیم اگر بازیکن تیمی را در نظر داشتیم، به خودش زنگ می‌زدیم، چون آن زمان هنوز رعایت اصول باشگاه‌داری جاری نبود. با خود بازیکن صحبت می‌کردیم و اگر شرایط مهیا می‌شد و دوست داشتند به ما ملحق می‌شدند. بعد از ۲۰ سال قرارداد‌ها رسمی و مقررات و قوانینی برای باشگاه‌ها تصویب شد.

وی افزود: زمانی که خودمان مربی بودیم، اصلا اجازه ورود یک دلال یا واسطه را نمی‌دادیم و کاملا مخالف بودیم. حتی بازیکنانی بودند که می‌گفتند ما مدیر برنامه داریم، اما به آن‌ها هم اجازه فعالیت داده نمی‌شد، چون ما شناختی نسبت به آن‌ها نداشتیم. آن زمان ایجنت رسمی نبود، اما الان همه دلال هستند. حتی بوقچی‌های تیم‌ها و برخی هواداران دو آتیشه دلال هستند، چون تعهد سازمانی ندارند.

فریادشیران اظهار کرد: مدیران عامل اگر بخواهند جلو دلالان را بگیرند به راحتی می‌توانند، ولی برخی مدیرعاملان خود بخشی از این گردانه فساد و دلالی هستند. بازیکنان شاید قدر خودشان را ندادند، در تمام دنیا جزو نخبگان حساب می‌شوند و جهت پول آفرینی برای مجموعه مهم تلقی می‌شوند و در رسانه‌ها از آن‌ها دعوت می‌کنند، به همین دلیل درآمدزایی زیادی برای باشگاه دارند و باشگاه‌ها به آن‌ها پول خوبی می‌دهند، ولی در قبال آن پول‌های هنگفتی را کسب می‌کنند. متأسفانه در کشور ما سیستم اسپانسری و پخش‌های تلویزیونی سازمان یافته، درست و شفاف نیست، اما جدیدا سلطانی‌فر در سیستم دلالی کشور ورود پیدا کرده و تشکر می‌کنیم که اقدامی صورت گرفت و این قضیه را علنی کردند، چون برخی از دوستان کتمان و انکار می‌کنند، اما عزمی برای مبارزه نیست. الان ستون‌های دلالی کاری کرده که برای باشگاه‌ها مدیرعامل تعیین می‌کند.

مربی اسبق تیم ملی ادامه داد: در فوتبال همه یکدیگر را می‌شناسند و به همین خاطر همه می‌دانند چه کسی دلال است، کدام مربی با دلال کار می‌کند، کدام مربی در تعیین نتایج نقش دارد و به بازیکن حریف پول می‌دهد که پنالتی می‌زند و گل نزند. در یک گروه فوتبالی که مدیران عامل، مسئولین خود فدراسیون و برخی از کارشناسان در آن عضو هستند. در آن‌جا رئیس هیات فوتبال یکی از استان‌ها بی‌احترامی کرده بود و دلیلش این بود که من از تیم یک تیم ۲۰۰ میلیون طلب دارم. حکم دادگاه کمیته انضباطی و استیناف را گرفتیم، همه مسئولین فراری فوتبال آن زمان هیچ اقدامی نکردند تا این که تیم از لیگ برتر رفت و الان به میمنت حضور این مدیران وجود خارجی ندارد.

فریادشیران گفت: متاسفانه الان بعضی از اصحاب رسانه و مجریان تلویزیون در کار دلالی هستند. وقتی مدیرعامل از طریق گوینده‌ها یا مجریان تلویزیون معرفی می‌شود، معلوم است مربی و داور فاسد می‌شود و نتایج بازی‌ها در خارج از زمین تعیین می‌شود. مایلی‌کهن، غلام پیروانی، همایون شاهرخی، پرویز مظلومی، ابراهیم‌زاده و امثال این‌ها می‌روند در خانه‌هایشان، چون آدم‌های با شرفی هستند و نمی‌خواهند در گردونه فساد باشند. وضعیت خراب است و امیدوارم در این مسئله جدی باشند و حرف و شعار به اندازه کافی داریم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت    99، کد خبر:    999848، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین