پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
به آقای شفر حق می‌دهم اگر کسی می‌آمد به من می‌گفت با فردی که دوست هستید درباره‌ات این حرف‌ها را زده، ناراحت می‌شدم. در موضوع شفر تضاد منافع رخ داده بود.همین جا اعلام می‌کنم آن موضوعی که مطرح کردم (دلالی شفر) اشتباه بوده است. اگر به آن زمان برگردم هیچ وقت درباره آقای شفر آن حرف‌ها را نمی‌زنم.خطیر با اشاره به موضوع دلالی شفر و اسنادش درباره این موضوع گفت: قبل از این که بخواهم درباره ماجرای آقای شفر صحبت کنم باید درباره موضوع دیگری مطلبی را بگویم. من انسان هستم و اشتباه می‌کنم.

شعار سال: معاون مستعفی و جنجالی استقلال امروز در نشستی با رسانه ها درباره مسایل مختلف دوران حضورش در استقلال و کارشکنی ها به خصوص ماجرای مربوط به وینفرد شفر دست به افشاگری زد.

خطیر با اشاره به موضوع دلالی شفر و اسنادش درباره این موضوع گفت: قبل از این که بخواهم درباره ماجرای آقای شفر صحبت کنم باید درباره موضوع دیگری مطلبی را بگویم. من انسان هستم و اشتباه می‌کنم. همین جا اعلام می‌کنم آن موضوعی که مطرح کردم (دلالی شفر) اشتباه بوده است. اگر به آن زمان برگردم هیچ وقت درباره آقای شفر آن حرف‌ها را نمی‌زنم هر چند که مدارک داشتم و آن‌ها را در اختیار دارم، اما این که بخواهم در جمع آبروی یک نفر را ببرم کار درستی نبود. من احساساتی شدم و در جوی قرار گرفتم و نباید آن کار را می‌کردم.

وی ادامه داد: شخصا از آقای شفر عذرخواهی می‌کنم، چون کار من حرفه‌ای نبوده است. امیدوارم او هم مرا ببخشد. برای شفر آرزوی موفقیت می‌کنم. درباره آقای شفر مدیران پیشین باید توضیح بدهند که ایشان وقتی با قرارداد ۳۰۰ هزار دلاری به ایران آمدند چطور قراردادشان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شده است. این ضعف مدیریتی است. بهتر است این مسائل را به من نچسبانید. من هنوز هم اعتقاد دارم شفر ضعف‌های مدیریتی و فنی داشته است. متأسفانه با تمام امکاناتی که باشگاه استقلال برای ایشان فراهم کرده بود انتظار داشتیم با بهترین تیم تاریخ باشگاه استقلال، نتایج خوبی بگیرد، اما ما فقط وعده فردا و پس فردا شنیدیم. باز هم تأکید می‌کنم کار من در آن صحنه اشتباه بوده است. نباید آن حرف را می‌زدم. هر چند که مدارک را در اختیار داشتم. باز هم از آقای شفر عذرخواهی می‌کنم.

اختلاف با شفر از دست دادن چپکی تا ماجرای مراسم دانایی فر

خطیر درباره آمدن نیومایر و الحاجی گرو و اختلافش با شفر هم اظهار کرد: این که شفر حرف‌هایی راجع به من زده است را نمی‌دانم. این‌ها حرف‌های شخصی خودش است و من به نظر او احترام می‌گذارم، چون اصلا درست نیست. من هیچ مشکلی با آقای شفر نداشتم و همه می‌توانند گواهی بدهند که شفر بهترین رابطه را در تیم با من داشت. منافع استقلال در همه جا برای من بالاتر از منافع شخصی و روابطم با افراد بوده است. همین هم من را دچار چالش می‌کند. من با رفیق خودم هم درباره استقلال خرده و پورده نداشتم. اگر بحث استقلال بود من کوتاه نمی‌آمدم.

خطیر افزود: این که چرا داستان شفر این‌گونه شده، باید بگویم یک سری دشمن در داخل داریم. آن‌ها ذهن شفر را خراب کردند. اولین باری که آن اتفاق افتاد موقعی بود که شفر به جلسه کمیته فنی آمد و چپکی با من دست داد. دست داد، اما خوب نبود. بعد از جلسه به او پیام دادم که در جلسه دو سیگنال قوی فرستادی که با من مشکل داری، ولی به من بگو چرا با من مشکل داری؟ همان‌طور که خودت گفتی ایران یک کشور شایعه است. من همیشه حامی تو بوده‌ام و هستم. اگر چیزی از من شنیده‌ای به من بگو، چون شاید یک عده بخواهند این رابطه را خراب کنند. پیام را دید، اما جواب نداد. رسیدیم به مراسم ایرج دانایی‌فر. من بین آقای علی جباری و عمو نصی ایستاده بودم. آقای شفر آمد به آقای جباری دست داد، من دست دادم و دستم را رد کرد و عمو نصی را هم بغل کرد. بعد از ظهر به آقای فتحی زنگ زدم و گفتم یک سری اتفاق در حال افتادن است. شفر چنین برخوردی با من کرده است. گفت: نه علی جان، نگران نباش من حلش می‌کنم. یک مدت پیگیری کردم و به آقای فتحی گفتم داستان چیست؟ گفت: گویا به گوش شفر رسانده‌اند که شما می‌خواهی او را اخراج کنی. حالا داستان چه بود؟ ما بعد از باخت به سایپا یک جلسه در دفتر آقای فتحی داشتیم. در آن جلسه من، آقای فتحی، دکتر نوروزی، آقای مباشری، آقای عبداللهی و آقای اصغر حاجیلو حضور داشتیم. بحث سر این بود که چه کار باید بکنیم. از جام حذف شده بودیم و در لیگ هم خیلی خوب نتیجه نمی‌گرفتیم. ۴ بازی مانده بود و من گفته بودم که ما باید در هر موقعیتی یک نقشه دوم داشته باشیم. آقای فتحی گفتند چه نقشه‌ای داریم؟ من گفتم ما ۴ بازی راحت داریم. شفر قرارداد سنگین با ما دارد و او را اخراج نکنیم. من مقابل اخراج او مقاومت کردم و گفتم، چون بخاطر این که با او قرارداد سنگین داریم نباید اخراجش کنیم.

مشکلات به خاطر تحریک‌های ساشا شفر بود

خطیر در ادامه درباره قرارداد شفر و نحوه جدایی او گفت: من گفتم چهار بازی به او فرصت دهید اگر واقعا نتیجه نگرفت ما ساشا را اخراج کنیم، چون خیلی از مشکلات به خاطر او بود. دقیقا به خاطر تحریک‌های که او انجام می‌داد مشکل درست شده بود، اما دوستان رفتند و این صحبتی که من انجام داده بودم را به شفر منتقل کردند و گفتند خطیر برایت پلن B دارد که شفرهم در فرودگاه تبریز می‌گفت «خطیر برای من پلن B دارد». من به آقای شفر حق می‌دهم اگر کسی می‌آمد به من می‌گفت با فردی که دوست هستید درباره‌ات این حرف‌ها را زده، ناراحت می‌شدم. در موضوع شفر تضاد منافع رخ داده بود. از یک طرف من به منافع باشگاه استقلال فکر می‌کردم و از طرف دیگر موضوع احترام به شفر بود. من هم اگر جای آقای شفر بودم همان موضعی که او اتخاذ کرد من هم می‌گرفتم. من انتظار داشتم حرف‌هایم از آن جلسه خارج نشوند. حرف من در آن جلسه منطقی بود و تصمیمی برای اخراج شفر نداشتم؛ من گفته بودم از ۴ بازی پیشروی که بازی‌های راحتی بود اگر آقای شفر ۷ امتیاز گرفت در تیم بماند. او درباره قرارداد ساشا شفر با باشگاه استقلال هم گفت: او قرارداد ۱۲۰ هزار دلاری داشت.

هیچ وقت مخالف اخراج شفر نبودم؛ تمرینات شفر متنوع نبود

خطیر در همین موضوع یک ضرب المثل انگلیسی زد: از تونی بلر پرسیده بودند اگر به عقب برگردیم باز هم به عراق حمله می‌کنید؟ چون بار‌ها اعلام کرده بود که کارش اشتباه است، اما بلر گفته بود اگر باز هم به عقب برگردم بله دوباره حمله می‌کنم هرچند می‌دانم اشتباه است، چون در آن شرایط تصمیم گرفتیم و الان شرایط عوض شده است. من هیچ وقت مخالف اخراج آقای شفر نبودم، اما اصرار داشتم شفر برای فصل بعد نماند، چون مطمئن بودم با شفر هیچ نتیجه‌ای به دست نمی‌آوریم و چون کارش را دیده بودم و نظم و تمریناتش و برخورد و مدیرتش در رختکن را دیده بودم بنابراین مطمئن بودم با شفر نتیجه نمی گیریم.

معاون جداشده استقلالی ها گفت: سالی بیش از یک میلیون دلار با سختی به دست بیاوریم و به او بدهیم و او دایم بگوید سال بعد برایتان یک تیم رویایی می‌سازم. دیدگاه من این بود که باید مدارا کنیم تا فصل پایان یابد؛ اما هم من و هم آقای فتحی مطمئن بودیم با شفر کار نخواهیم کرد و دنبال این بودیم که شرایط را به نحوی رغم بزنیم که دوستانه از هم جدا بشویم. بعد از روند بدی که در لیگ ایجاد شد حتی ما ترسیدم سهمیه آسیا را از دست بدهیم. البته برخی می‌گفتند اگر شفر می‌ماند شاید استقلال قهرمان می‌شد، اما این موضوع خوشبینانه بود، کما این که فرهاد مجیدی هم نتایج بدی نگرفت. اگر گل ما در بازی نفت آبادان قبول شده بود فرهاد مجیدی یک نتیجه رویایی گرفته بود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

افشاگری خطیر از ماجرای شفر ، دلالی او و پسرش در ایران

این که شما درباره اتفاقات بعد از بازی با پدیده می‌گویید شاید الان از نظر ما آن اتفافات اشتباه بود، اما در آن شرایط به عقب برگردیم از آن تصمیمات حمایت می‌کنم. ما فشار هوادار با حس می‌کردیم و همه چیز را می‌دیدیم البته شفر ۵ بازی راحت پیش‌رویش بود و ما از این تصمیم می‌گرفتیم نتیجه بگیرد و تصمیم خود را اجرایی کنیم و هوادار اجازه ندهد تغییر و تحول ایجاد کنیم بنابراین این ترس هم در ما وجود داشت اگر شفر در آن ۵ بازی نتیجه می‌گرفت فضا به گونه‌ای می‌شد که ما نمی‌توانستم از او جدا شویم. برخی می‌آمدند و می‌گفتند تیم رویایی را با شفر بسازیم. شما خودتان را جای ما بگذارید، چون ما با مولفه‌های مختلف تصمیم گرفتیم. ما دلمان می‌خواست برای سال بعد یک تیم خوب تهیه کنیم. ما می‌خواستیم یک مربی خوب و جوان بیاوریم که استقلال را نجات دهیم. شفر می‌آمد روزی یک ساعت تمرین می‌کرد و می‌رفت و تمریناتش هم متنوع نبود. همین آقای پاتوسی گله می‌کرد این چه تمرینانی است که ما انجام می‌دهیم چرا حرفه‌ای نیستید. این اواخر هم که به عنوان معاون ورزشی باشگاه به تمرینات می‌رفتم، بازیکن جرات نمی‌کرد با من سلام و علیک کند، چون بعد از آن مطمئنا روی نیمکت می‌نشست. اما درباره اتفاقی که با شفر رخ داد باید بگویم ما نامه رسمی به شفر دادیم که شما تعلیق شده‌اید و به موقع هم به او رسیده بود، اما او فیلم بازی کرد و به تمرین رفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ، تاریخ انتشار 8 مرداد 98، کد خبر: 914988، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین