پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
نفوذ در ارکان نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مراکز حساس یکی دیگر از ابعادی است که دشمنان با پیگیری آن در پی خدشه به توان و اقتدار ایران هستند.

شعارسال: تحرکات اخیر امریکایی‌ها در خلیج فارس که با واکنش قدرتمندانه شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد، بار دیگر موضوع امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران را در معرض توجه قرار داد، به گونه‌ای که وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران این واکنش‌ها را در قبال تحرکات مشکوک امریکایی‌ها در آب‌های سرزمینی ایران یا نزدیکی آنها حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست، اگرچه واکنش‌های قدرتمندانه شناورهای ایرانی علاوه بر عقب‌نشینی و تغییر مسیر ناوهای امریکایی نماد هوشیاری و آمادگی برای مواجهه با هر نوع تهدید بود، اما به طور طبیعی می‌توانست واکنشی به تحرکات و توهمات دیگر کشورهای منطقه باشد. به گونه‌ای که پایگاه امریکایی «یو‌اس‌نیوز» با اشاره به چند مورد تقابل شناورهای امریکایی و ایرانی در خلیج فارس و با اشاره به اینکه «ایران، امریکا را در آب‌های خلیج فارس تحقیر کرده است»، می‌نویسد: ایران ثابت کرد که امریکا در مواجهه و برخوردهای خود در خلیج فارس همچنان ضعف دارد، اقدام ایران را می‌توان پیامی محکم به بسیاری از کشورهای منطقه تفسیر کرد و نشان داد که در زمینه نظامی بسیار جدی است.

اذعان به اقتدار ایران در منطقه خلیج فارس و در دیگر عرصه‌های مهم داخلی و منطقه‌ای که دشمنان نظام اسلامی نیز بر آن معترف بوده و به همین دلیل است که در تعاملات خود با ایران به ناچار به شیوه‌های دیگری نظیر نفوذ یا گفت‌و‌گو برای اثرگذاری بر فرآیندها دست یازیده‌اند، محصول فرآیندی است که مبتنی بر تهدیدها و تجربیات گذشته و ظرفیت‌سازی‌هایی که در عرصه‌های صنعتی، سازماندهی، آموزش و تربیت نیروها صورت گرفته و چون این عرصه‌ از تلاش و تأثیرگذاری دشمن مصون مانده است، ثمره شیرین آن را این روزها مردم ایران در قالب تحقق امنیتی مطلوب تجربه می‌کنند و این در حالی است که نه تنها کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی، عربی و عبری که در ایجاد گروهک‌های تروریستی یا زمینه‌سازی برای چالش‌ها نقش اساسی دارند، حسرت امنیت مردم در ایران را می‌خورند. مقام معظم رهبری در جریان بازدید اخیر خود از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی در جمع وزیر، مسئولان و محققان وزارت دفاع، افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانسته و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرت‌های «زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است. زیرا قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد. ایشان در ادامه این بحث با تأکید بر اینکه باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو احساس تهدید کنند، یادآور می‌شوند: برای تأمین امنیت ملت، کشور و آینده باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد. فرمانده معظم کل قوا، هفته قبل در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز با تأکید بر اینکه دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند ضربه محکمی خواهد خورد، یادآور شدند: در مقابل این دشمن که به دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

در زمینه رابطه «اقتدار» و «امنیت» توجه به چند نکته ضروری است:

1- روند تحولات منطقه و راهبردهای دشمنان برای تضعیف اقتدار و توان ایران، بیانگر این اصل است که آنچه نظام جمهوری اسلامی ایران را بعد از دوران دفاع مقدس از هرگونه تهدید مستقیم دشمن مصون داشته، نه تعاملات و گفت‌وگوها و برجام که همانا اقتدار و توان و آمادگی نیروهای مسلح ماست که مصونیت و امنیت ایجاد و تصور هرگونه تهدید مستقیم ایران را از ذهن دشمنان دور کرده است.

2- تلاش برای گشودن باب مذاکرات پیرامون مسائل موشکی ایران یا حمایت از سرپنجه‌های مقاومت که در قالب برجام‌های 2 و 3 مطرح و برخی در داخل زمینه‌ساز آن شده بودند، دقیقاً ابعاد دیگر اقتدار مردم ایران بعد از توافق هسته‌ای را هدف گرفته است، چراکه اگر موفق می‌شدند اقتدار موشکی که عامل اصلی نگرانی دشمنان ایران و به ویژه صهیونیست‌هاست و همچنین حمایت ایران از نیروهای مقاومت در منطقه نظیر حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی را در قالب مذاکرات، مهار کنند آن وقت امنیت کشور مهم‌ترین سرمایه ما بود که مخدوش شده بود.

3- رکن دیگر اقتدار ایران در این عرصه‌ها نیروها، متخصصین و کارشناسان ایرانی هستند که زمینه‌ساز دستیابی ایران به این عرصه‌ها و خودکفایی‌ها شده‌اند. مقام معظم رهبری در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی در هفته گذشته که آن را شیرین و خرسندکننده خواندند، در زمینه علت خوشحالی خود می‌فرمایند: علت این خرسندی علاوه بر دیدن توانایی‌های دفاعی که نقش بسزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار کشور دارد، مشاهده نیروهای عالم، محقق، پژوهشگر اهل فکر و اقدام و باایمان است که بسیار خوشحال‌کننده و لذتبخش است. ایشان خاطرنشان کردند که وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی کشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت‌گذاری است. مقام معظم رهبری در توصیه‌های اخیرشان به مسئولان سازمان انرژی اتمی هم یادآور شدند که مجموعه متخصصینی که قبلاً در این مرکز شکل گرفته و بعد از مذاکرات پراکنده شده بودند دوباره جذب و سازماندهی شوند.

4- نفوذ در ارکان نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مراکز حساس یکی دیگر از ابعادی است که دشمنان با پیگیری آن در پی خدشه به توان و اقتدار ایران هستند، این امر که این روزها با دستگیری تعدادی از دوتابعیتی‌ها گوشه‌هایی از خیانت آنها آشکار شده است، این روزها حتی با تمسک به منافقین و تلاش برای زنده کردن آنها، وحدت و انسجام ملی را نیز هدف گرفته‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 13 شهریور 1395، کدمطلب: 13950612000016 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین