پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران اظهار داشت: متاسفانه بیشترین آسیب و صدمات ناشی از شیوع ویروس کرونا به بخش کسب و کار هاى کوچک و خرده فروشی‌ها برمی گردد و در واقع از اواخر سال ١٣٩٨ خرده فروشان و صاحبان بنگاه هاى کوچک و متوسط بار اصلى زیان‌های مادی بخش اقتصادى کشور را به دوش می‌کشند.

شعار سال: علی توسطی بیان داشت: خرده فروش‌ها ویترین اقتصاد کشور و بزرگترین قشری هستند که بى واسطه با عموم مردم سروکار دارند، حضور فیزیکی مشترى از خصیصه‌های خرده فروشی در تمام دنیا است، اما فاصله گذاری‌های اجتماعی و توصیه‌های اکید دولت مبنی بر ماندن در خانه، عدم تردد و دل نگرانى هاى بهداشتى مردم و همچنین تعطیلی اکثریت صنوف تا اوایل اردیبهشت ماه و تداوم تعطیلى برخى از اصناف تاکنون سبب تحمیل فشارهاى مالى و روانى مضاعفى به صاحبان کسب و کارهاى کوچک شده است.
توسطی اضافه کرد: با توجه به اهمیت خدمات و محصولات اینگونه صنوف در تقویت زنجیره اقتصادى کشور در سال هاى “رونق و جهش تولید” مسئولان بخش دولتى و خصوصى باید با برنامه ریزى مناسب و عاجل در جهت برون رفت از این شرایط و تداوم فعالیت اصناف اقدام نمود.
وی تشریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و بروز آسیب‌های جدی بر بدنه تمام ساختار‌های اقتصادی و بازرگانی در دنیا و ایران کاملاً محرز و آشکار است. در اینکه این ویروس تا چه میزان بر بدنه اجتماعی و اقتصادی کشور صدمه زده، همین بس که طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بواسطه کرونا در ابعاد کلان و تحت سناریوهاى مختلف، متاسفانه اقتصاد کشور بین هفت و نیم تا یازده درصد کوچکتر شده است و از سویی منجر به بیکار شدن شاغلین قبل از بحران کرونا از ۱۲ درصدتا ۲۷ درصد و به تعبیر دیگر؛ بیکارى ۲۸۰۰ هزار تا ۶۴۰۰ هزارنفر را در بر خواهد داشت. با توجه به این آمار در صورت عدم توجه لازم، معضلاتى فراگیر در آینده نزدیک براى اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد.
توسطی با اشاره به شرایط صنف ماشین آلات کشاورزی و صنعتى گفت: این صنف جزو صنوف فنی و تکنیکال کشور است و لزوم مراجعه حضوری افراد فعال در جهت آموزش‌های مرتبط، ضروری است؛ اما اکنون با شیوع ویروس افراد از حضور فیزیکی واهمه دارند که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را جهت آموزش دانش فنى و انتقال تجربه در کاربرد انواع ماشین آلات صنعتى و کشاورزى بوجود آورد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر حیات و استمرار فعالیت این صنف مستقیماً به تخصیص بودجه‌های عمرانی و فعالیت‌های عمرانی برمی گردد؛ لذا راه اندازی کارخانجات، کشت و صنعت‌ها و بنگاه هاى تولیدى در رونق فعالیت این صنف بسیار تاثیرگزار است.
از یک طرف عدم افزایش بودجه‌های عمرانی در کشور برای توسعه صنعتی و کشاورزی کار را برای فعالان این صنف بسیار دشوار نموده و از طرفی دیگر افزایش لجام گسیخته تورم و قیمت‌ها موجب کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و معضل بزرگ فعالان در بخش هاى صنعت و کشاورزی شده است؛ لذا دولتمردان و مسئولین بخش خصوصى کشور باید با نگاه تعاملى تدابیری اتخاذ نمایند تا این شرایط به بحران‌های بزرگتر تبدیل نشود. برای تحقق این مهم حضور فعال نخبگان و کارشناسان صنفی، می‌تواند منجر به ایجاد بسترى مناسب در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتى و “رونق و جهش تولید ” گردد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، کد خبر: 27125، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399، www.otaghasnaftehran.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین