پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲

شعار سال : این روزها قیمت‌ها جهشی دیگر را تجربه کرده است که ناشی از شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر تولیداتی مانند کود و سم و بذر در بازار جهانی است بطوریکه محموله‌های سم و کود که اکثراً از چین و هند وارد بازار ایران می‌شود از همیشه کم یاب تر شده است.

همچنین مراکز تهیه و توزیع کود و سم نیز عنوان می‌کنند که ارز وارداتی به این اقلام نیز مدتهاست اختصاص نیافته است.این ها همه باعث گرانی محصولات کشاورزی شده است .در چنین شرایطی حالا نوبت به گوجه فرنگی رسیده است.

همه به یاد دارند که در تابستان سال جاری قیمت هر قوطی یک کیلویی رب گوجه فرنگی به ۲۵ هزار تومان رسید. اما حالا همین گوجه در مزرعه با قیمت بسیار نازلی  توسط دلالان خرید و فروش می‌شود.

سوال اینجاست که چرا مسئولان که می‌بینند کشاورزان در حال ورشکست شدن هستند فقط نگاه می‌کنند و اتفاقی روی نمی‌دهد، وقتی تولید کننده پای کار است و بازار مصرف داخلی اشباع نشده هم وجود دارد؛  چرا همیشه نان کشاورز باید سر سفره دلال برود؟

مسئولان می‌گویند عرضه و تقاضا باید مشکل را حل کند اما چرا کسی نمی بیند که این سیستم عرضه و تقاضا معیوب است، عرضه انجام می‌شود اما دلالی که متقاضی خرید است به صورت انحصاری قیمت را پایین می‌آورد.

گویی داستان افت قیمت محصولات کشاورزی در سال جاری به صورت دومینویی بار دیگر در حال تکرار است و انتظار می‌رود با توجه به عدم نظارت بر بازار،  دلالان در زمان برداشت سایر محصولات هم با شکستن قیمت‌ها زمینه را برای صدمه به صنعت کشاورزی استان فراهم کنند.

گلایه یکی از کشاورزان در این زمینه را ببینید؛

تعداد بازدید : 4

گوجه کیلویی بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ تومن از کشاورز (جنوب کشور) خریداری میشه!

مدیریت غلط باعث شده گوجه زیر هزار تومان خریداری بشه.امروز که وضعیت گوجه این شکلیه بی تردید همین گوجه چند روز دیگه میره میرسه به کیلویی ۲۰ تومن!

برگرفته از فضای مجازی

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:3اردیبهشت1399،کد خبر:4906109،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین