پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
هدایت الله جمالی پور گفت :متاسفانه این مکان که از پتانسیل بالای گردشگری و درآمدزایی پایدار برای استان قزوین برخوردار است و به واسطه فعالیت غیرکارشناسی جهت برداشت معادن، به محلی برای کوه خواری و مشکل آفرینی برای محیط زیست و ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

شعار سال:استاندار قزوین در جریان بازدید از معادن شمال شهر آبیک، دستور توقف توسعه و فعالیت معادن پیغمبر‌کوه آبیک را داد.

 

علت توقف فعالیت معادن پیغمبر‌کوه

 

 هدایت الله جمالی پور در جریان بازدید از معادن شمال شهر آبیک واقع در پیغمبرکوه با دستور توقف فعالیت تمامی معادن شمال شهر آبیک، اظهار کرد: 

متاسفانه این مکان که از پتانسیل بالای گردشگری و درآمدزایی پایدار برای استان قزوین برخوردار است و به واسطه فعالیت غیرکارشناسی جهت برداشت معادن، به محلی برای کوه خواری و مشکل آفرینی برای محیط زیست و ساکنان این منطقه تبدیل شده است.

 

 به هر قیمت اشتفال‌زایی و پیشرفت؟

 

استاندار قزوین توجه به سلامت مردم و حفظ محیط زیست منطقه را مهم دانست، و بیان کرد:قزوین از لحاظ معدنی و صنعتی ظرفیت‌های خوبی دارد اما باید بر اساس برنامه‌های زیست محیطی این فعالیت‌ها صورت گیرد تا آسیبی به سلامت مردم و محیط زیست وارد نشود.

وی در ادامه، افزود:توسعه معادن از سیاست‌های مسئولان استان است که می‌تواند به اشتغال کمک کند؛ اما نگران سلامت مردم و محیط زیست هم هستیم که دستگاه‌های متولی بویژه اداره محیط زیست باید به آن توجه جدی کنند.

 

 فعالیت معادن در چهارچوب قانون و رعایت ضوابط و مقررات 

 

این مقام مسئول ادامه فعالیت معادن را مشروط دانست، و عنوان کرد:ما با فعالیت معادن در چهارچوب قانون و رعایت ضوابط و مقررات موافق هستیم و مخالفتی با اشتغال‌زایی و استفاده بهینه از نعمت‌های خدادادی در راستای توسعه پایدار نیستیم، اما نه به قیمت نابودی منابع طبیعی و محیط زیست.

 

جمالی‌پور با تاکید بر حفظ محیط زیست منطقه ، یادآور شد: متأسفانه تخریب‌های محیط زیستی در این منطقه زیاد بوده و برخی صاحبان معادن منطقه نیز به تعهدات خود عمل نکردند و مردم ناراضی هستند که باید به مطالبات آنها پاسخ دهیم.

یکی از مشکلات ما تخریب جاده‌های دسترسی به معادن است که حمل بار کامیون‌ها بیش از حد مجاز است و به زیرساخت راه‌ها آسیب زده و باید این روند متوقف شود.

 

وی در ادامه، افزود:بهره‌برداری اقتصادی از معادن پیغمبرکوه صرفا با محوریت حفظ محیط زیست و امانتداری از منابع جهت نسل‌های آینده و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و رعایت تمامی ضوابط و مقررات قانونی و حفظ سلامت مردم صورت خواهد گرفت.

 

جمالی پور پیرامون ادامه فعالیت معادن با مجوزهای رسمی، اضافه کرد:فعالیت معادن منطقه باید تابع ضوابط و شرایط شورای عالی معادن استان و با دریافت مجوز از شورا باشد و در کنار آن رعایت مسائل زیست محیطی، حفظ گیاهان و گونه‌های جانوری منطقه هم در اولویت باشد تا مشکلات منطقه بیشتر نشود.

 

راه‌حل جایگزین

 استاندار قزوین در پایان درباره‌ی راه‌حل جایگزین، گفت:اگر طرح جامع گردشگری منطقه آبیک را در اولویت بررسی قرار دهید؛ می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود منطقه با هدف جذب مردم استان‌های البرز و تهران به جای توسعه معادن برای رونق اقتصادی استفاده کنیم.

شعار سال ، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 23 اردیبهشت 1399 ،کد خبر: 173544،www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین