پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
منتخب مردم قزوین در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین و معاونان وی، توجه ویژه به ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را از عوامل مهم رشد و توسعه استان قزوین برشمرد.

شعارسال:منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه باید آمایش جدید از باب آینده‌نگری و سیاست‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان انجام شود، گفت: متاسفانه عدم وجود یک طرح جامع گردشگری و سند چشم‌انداز توسعه باعث شده در برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق گردشگری استان دچار مشکل شویم که امیدواریم با طراحی و تدوین آن و همراهی مجموعه مدیریت استان بتوانیم به جایگاه شایسته استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دست یابیم.
 
فاطمه محمدبیگی، منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین و معاونان وی، توجه ویژه به ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را از عوامل مهم رشد و توسعه استان قزوین برشمرد.
 
وی اظهار کرد: استان قزوین با برخورداری از تاریخ و تمدن چند هزار ساله، جاذبه‌های منحصر به فرد گردشگری همچنین سوغات و صنایع‌دستی بومی و شاخص، از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران برخوردار است که متاسفانه این ظرفیت گاه با سیاست‌زدگی‌ها، بی‌سلیقگی‌ها، عدم آگاهی، جهل و مسامحه‌کاری‌ها مغفول مانده و شاهد ضعف عملکرد کلی استان در این حوزه هستیم.
 
محمدبیگی با بیان اینکه باید آمایش جدید از باب آینده‌نگری و سیاست‌گذاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان انجام شود، ادامه داد: متاسفانه عدم وجود یک طرح جامع گردشگری و سند چشم‌انداز توسعه باعث شده در برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق گردشگری استان دچار مشکل شویم که امیدواریم با طراحی و تدوین آن و همراهی مجموعه مدیریت استان بتوانیم به جایگاه شایسته استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دست یابیم.
 
وی حفاظت و صیانت از میراث‌فرهنگی را وظیفه همه دستگاه‌ها و یکایک شهروندان خواند و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم باید میراث‌فرهنگی را از خود بدانند و به سهم خود برای حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند، توسعه شهری باید به گونه‌ای باشد که آسیبی به بافت تاریخی و این آثار ارزشمند وارد نشود.
 
منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه در کشور هیچ سامانه‌ای برای ارائه تسهیلات بانکی و حمایتی در زمینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی ثبت نشده، در صورتی که باید با ارائه تسهیلات بانکی ویژه به مالکان خانه‌های تاریخی انگیزه لازم برای حفاظت و نگهداری از این آثار ارزشمند را در آنها ایجاد کرد.
 
وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی و واقع شدن قزوین در کریدور ارتباطی تصریح کرد: قزوین از گذشته‌های دور از مناطق ویژه و مهم تجاری و اقتصادی بوده که باید با بهره‌گیری از این فرصت و قرارگیری در کریدور ارتباطی، راه‌اندازی بازارها و شهرک‌های بزرگ گردشگری بین‌راهی، ارائه و معرفی محصولات متنوع استان چون از کشمش، پسته، زیتون، شیرینی‌های سنتی و صنایع‌دستی در دستور کار قرار گیرد.
 
محمدبیگی خاطرنشان کرد: امنیت از مهمترین ویژگی‌های استان قزوین به شمار می‌رود که در کنار مردم خوش‌ذوق، فرهنگ‌دوست و هنرمند استان بستر مناسبی را برای رشد گردشگری، احیای میراث‌فرهنگی و معرفی شایسته صنایع‌دستی فراهم کرده است.
 
منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به اشتغال‌زایی، حفاظت از مواریث فرهنگی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تسریع در روند احداث پروژه‌های سرمایه‌گذاری، رونق اقتصادی و جهش تولید، رشد کشاورزی و گردشگری سلامت را از اولویت‌های کاری این حوزه عنوان کرد.
 
علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین نیز در این جلسه ضمن معرفی ساختار این مجموعه و ارائه گزارش عملکرد این اداره کل، به طرح موضوعات مختلف در ارتباط با حوزه‌های سه گانه اعم از ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری، معضلات سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و لزوم تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه، اعتبارات مربوط به احیاء و ساماندهی بناهای تاریخی، ظرفیت اشتغال‌زایی حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری پرداخت.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایسنا ،تاریخ انتشار: 3  خرداد 1399،کدخبر:  99030301615،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین