پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
استاندار قزوین گفت: سند آمایش علم و فنآوری نقشه راه استان است و باید با جامعیت و استفاده از نظر همه کارشناسان بتواند راهبرد همه جانبه آینده استان را مشخص کند.

شعارسال: استاندار قزوین گفت: سند آمایش علم و فنآوری نقشه راه استان است و باید با جامعیت و استفاده از نظر همه کارشناسان بتواند راهبرد همه جانبه آینده استان را مشخص کند.
 
کارگروه پژوهش و فناوری استان قزوین عصر سه شنبه به ریاست استاندار قزوین و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در استانداری قزوین برگزار شد.
 
هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: سند آمایش مقدمه توسعه استان است و در تدوین آن باید ضمن مطالعه ظرفیت ها و نیازها برای هدایت توسعه استان برنامه منطقی داده شود.
 
وی اضافه کرد: در سیستم های مختلف برنامه های متعددی داریم مانند سند توسعه صنعتی که ضمن بررسی آنها باید چشم انداز روشنی برای آینده پیش بینی کنیم.
 
 
 
استاندار قزوین تصریح کرد: در سند آمایش باید وضعیت خود را در بخش های گردشگری، صنعتی،  کشاورزی و دانشگاهی بدانیم و ببینیم آیا آموزش ها بر اسا منافع ملی است و مراکز آموزشی در مسیر چشم انداز هستند یا در جهت دیگری فعالیت می کند.
 
وی اظهارداشت: در تدوین سند آمایش باید به پیوستگی ها و ظرفیت های واقعی و پیوندها هم توجه شود و بگوییم چه نیازی داریم و در چه مسیری باید حرکت کنیم و برای نمونه در بخش صنعت اجازه ندهیم پتروشیمی و فولاد در استان راه اندازی شود.
 
جمالی پور یادآورشد: کار جهاد دانشگاهی در تهیه کتاب سند آمایش علم و فنآوری ارزشمند است البته اشکالاتی هم دارد که لازم بود قبل از گردآوری کتاب نظر مدیران و روسای دانشگاهها را جویا می شد تا کمترین ایراد را داشته باشد اما هنوز دیر نیست و اصلاحات باید صورت گیرد.
 
سند آمایش باید دنبال نشان دادن راهبرد باشد
 
جمالی پور بیان کرد: سند آمایش علم و فنآوری استان باید به جای باز کردن گره ها دنبال ارائه راهبرد باشد تا بتوانیم آینده استان را مشخص کرده و در آن مسیر گام برداریم و همه کارها از این مسیر صورت گیرد.
 

استاندار قزوین افزود: اگر سند آمایش درست تدوین شود آنگاه خودمان می توانیم مسیر توسعه را مشخص کرده و از وزارتخانه ها فقط اعتبار و حمایت را انتظار داشته باشیم و این سند می تواند «افقی مناسب برای توسعه» استان باشد.
 
وی گفت: تهیه نقشه راه نیازمند اجماع عمومی است و پس از تدوین سند و رفع اشکالات، آنچه تایید شده به منزله میثاق است که باید از سوی همه مدیران لازم الاجرا باشد.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری   مهر،تاریخ انتشار: 14  آبان 1398،کدخبر:    4764854،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
در تدوین سند آمایش باید به پیوستگی ها و ظرفیت های واقعی و پیوندها هم توجه شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین