پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
تورج بنیادی گفت: در سال جاری ۷۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین (جو و گندم و کلزا) به روش حفاظتی کم خاک ورزی کشت شده اند. این رقم در سال گذشته ۶۱ هزار هکتار بود،اظهار داشت: در سال جاری کشت ۱۶ هزار و ۱۷۶ هکتار از مزارع گندم آبی استان و همچنین ۵۴ هزار و ۳۷۲ هکتار از گندم دیم استان به روش کم خاک ورزی انجام شده است.

شعار سال:مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین  اظهار داشت: کشت حفاظتی در استان قزوین که برای محصولات استراتژیک و مهم به کار گرفته شده، امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

تورج بنیادی گفت: در سال جاری ۷۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین (جو و گندم و کلزا) به روش حفاظتی کم خاک ورزی کشت شده اند.

با بیان اینکه این رقم در سال گذشته ۶۱ هزار هکتار بود،اظهار داشت: در سال جاری کشت ۱۶ هزار و ۱۷۶ هکتار از مزارع گندم آبی استان و همچنین ۵۴ هزار و ۳۷۲ هکتار از گندم دیم استان به روش کم خاک ورزی انجام شده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۴۰۰ هکتار از کشت کلزا در استان قزوین نیز امسال به روش حفاظتی کم خاک ورزی انجام شده است.

این مسوول گفت: در سال جاری همچنین حدود ۲ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم استان به روش حفاظتی بی خاک ورزی کشت شده اند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: کشت حفاظتی بی‌خاک ورزی در استان تاکنون برای ۲ محصول گندم و جو انجام شده است.

حفاظت از خاک مهم ترین مزیت کشت حفاظتی

وی، حفاظت از خاک را از مهم ترین مزایای کشت حفاظتی عنوان کرد و گفت: در این شیوه بقایای گیاهان در خاک باقی می ماند و بذور در اراضی شخم نخورده کشت می‌شوند.

بنیادی با بیان اینکه کشورمان از جمله استان قزوین دارای اقلیم گرم و نیمه خشک است،اظهار داشت: برای پایداری فعالیت های کشاورزی در چنین شرایطی ناگزیر به اتکا به روش هایی هستیم که بهره وری را در این حوزه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه میانگین فرسایش خاک در کشور ما بالاست،اظهار داشت: این مساله تهدید اراضی کشاورزی را به همراه دارد و کشت حفاظتی شامل کم خاک ورزی و بی خاک ورزی راهکاری مناسب برای مقابله با این تهدیدات به شمار می رود.

این مسوول همچنین گفت: جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ مواد آلی آن در کنار کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصولات از مزایای کشت حفاظتی به شمار می رود.

بنیادی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی، عمر مفید خاک برای فعالیت های کشاورزی را زیاد می کند، اظهار داشت: فرهنگ سازی در بین کشاورزان و نبود ماشین آلات و ادوات ویژه کشاورزی حفاظتی از چالش های ما برای گسترش کشاورزی کم خاک ورزی و بی خاک ورزی به شمار می رود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

این استان با کم تر از یک درصد مساحت ایران بین ۴ تا ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
كشاورزي در ايران با توجه به معضلات و مشكلاتي كه در زمينه واردات ميوه داريم ميتونه با كمي اعتبار به دوران اوج خودش برگرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین