پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشارزی استان قزوین گفت: در اثر وقوع تگرگ، سرمازدگی و بارش‌های روزهای اخیر در فروردین ماه سال جاری خسارتی بالغ بر دو هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان وارد شد.

شعار سال:رئیس سازمان جهاد کشارزی استان قزوین گفت: در اثر وقوع تگرگ، سرمازدگی و بارش‌های روزهای اخیر در فروردین ماه سال جاری خسارتی بالغ بر دو هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان وارد شد.

فاطمه خمسه اظهار کرد: در اثر وقوع تگرگ، سرمازدگی و بارش‌های روزهای اخیر در فروردین ماه سال جاری خسارتی بالغ بر دو هزار و 890 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان وارد شد.

وی افزود: در اثر این حوادث 6300 هکتار محصولات زراعی پاییزه و 9800 هکتار محصولات باغی دچار خسارت شدند.

به گفته وی میزان درصد خسارت محصولات کشاورزی با توجه به نوع محصول و مناطق متاثر از حوادث اخیر توسط کارشناسان این سازمان در کوتاهترین زمان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در هفته گذشته در برخی مناطق نیز حدود 1150 میلیون ریال خسارت به بخش‌های زیر بنایی شامل ابنیه فنی آب و خاک و جاده بین مزارع وارد کرده است که ارزیابی خسارتها در بخش‌های دیگر نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حمایتی بیمه محصولات کشاورزی بعنوان یکی از تمهیدات و راهکارهای جبران خسارت وارده به محصولات کشاورزی، بهره برداران را به بیمه محصولات خود جهت کاهش هزینه‌های خسارتهای احتمالی تشویق کرد.

خمسه، اخذ اطلاعات دقیق هواشناسی و اطلاع رسانی جامع و بموقع به کشاورزان از طریق ارسال پیامک و تهیه گزارش‌های خبری و برنامه‌های زنده در صدا و سیما را از جمله اقدامات این سازمان قبل از وقوع حوادث و تغییرات اقلیمی برشمرد.

وی در پایان گفت: بکارگیری مجموعه‌ای از فنون و تکنولوژی‌های نوین از قبیل اجرای دقیق سایبان و استفاده از ارقام دیرگل، سرشاخه کاری ارقام قدیمی با ارقام جدید مقاوم به سرما، استفاده از سامانه‌ها و تجهیزات نوین گرمایشی و مبارزه با مخاطرات، پرداخت تسهیلات جهت ترغیب و مساعدت کشاورزان در استفاده از این تکنولوژی‌ها از سیاستها و اقدامات این سازمان در راستای کاهش مخاطرات شرایط اقلیمی در سالهای اخیر است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین،تاریخ انتشار:26فروردین1399،کد خبر:341583،sobheqazvin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین