پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
بانک ملت گفت :با توجه به فرآیند فوق بانک ها نقشی در خرید سکه فیزیکی از بازار طلا و یا فروش آن در بورس نداشته و نمی توانند در کنترل قیمت و یا افزایش آن نقش موثری ایفا کنند.

شعار سال؛ با توجه به نیاز سرمایه‌گذاران، ابزارهای متنوعی دربازار سرمایه طراحی شده است؛ یکی از ابزارهایی که  از سال 1394 در این بازار عرضه شده، اوراق گواهی سپرده سکه طلا است.

 

براین اساس معاملات گواهی سپرده طلا به منظور شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه و همچنین تنوع بخشی به سبد ابزارهای مالی، و در چارچوبی کاملا قانونی توسط بورس کالای ایران راه اندازی شده است.

 

شایان گفتن است در چارچوب قانونی تعریف شده توسط بورس کالای ایران، بانک ها به عنوان انبار دار سکه طلا از مشتریان و متقاضیان سپرده گذاری سکه طلا، سکه را به امانت دریافت و برای آنان قبض انبار موقت گواهی سپرده صادر می کنند و بورس کالای ایران قبض های موقت سکه های سپرده گذاری و ثبت شده در سامانه بورس را تبدیل به گواهی سپرده سکه نموده و با نماد بانک دریافت کننده سکه به پرتفوی بورسی فرد سپرده گذار اضافه می کند بنابراین نماد سکه موجود در تابلوی بازار به نام یک بانک به هیچ وجه به معنای مالکیت آن ها توسط بانک ها نیست بلکه به معنای بانک محل انبارداری اصل سکه های طلاست.  

 

بانک ملت در این توضیحات افزوده است: با توجه به فرآیند فوق بانک ها نقشی در خرید سکه فیزیکی از بازار طلا و یا فروش آن در بورس نداشته و نمی توانند در کنترل قیمت و یا افزایش آن نقش موثری ایفا کنند.

 

گفتنی است در حال حاضر ٤ بانک ملت، رفاه کارگران، صادرات و سامان دارای مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش سکه طلا هستند.

 

این گزارش می افزاید بانک ملت به منظور ایفای نقش اجتماعی خود علی رغم شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، جهت کاهش تنش های ناشی از عدم انتشار گواهی سپرده سکه طلا،  با حداکثر توان خود در تلاش بوده تا همراستا با سیاست های سازمان بورس و مصالح مردم، گام بردارد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت شما نیوز، تاریخ 24 اردیبهشت 1399، کدخبر:947715،www.shomanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین