پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۶۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
شرکتدمادر تخصصی توسعه معادن و صنايع معدنی خاورميانه موسوم به «میدکو» هم اکنون با سرمایه 35 هزار و 500 میلیارد ريالی فعالیت می کند اما؛ قصد دارد 69 درصد بر این رقم بیافزاید.

شعار سال:شرکت «مادر تخصصی توسعه معادن و صنايع معدنی خاورميانه» موسوم به «میدکو» هم اکنون با سرمایه 35 هزار و 500 میلیارد ريالی فعالیت می کند اما؛ قصد دارد 69 درصد بر این رقم بیافزاید.

بر اساس این گزارش، به منظور مشارکت در افزايش سرمايه شرکت های سرمايه پذير «میدکو» نیاز به منابع مالی جدید دارد و بهترین مسیر برای تأمین مالی، افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران است.

طرح ها و پروژه های این شرکت در مرحله راه اندازی قرار دارند و پس از چندین سال به ثمر نشسته‌اند و برای ورود به بازار آماده می شوند اما؛ در این میان، بهبود ساختار مالی شرکت های زیرمجموعه اهمیت بالایی دارد. از آنجا که منبع پرداخت سود سهام در شرکت «میدکو» از محل سود سهام دریافتی از شرکت های زیرمجموعه است، افزایش سرمایه با هدف کاهش خروج نقدینگی ناشی از پرداخت سود سهام از شرکت های زیرمجموعه و در نتیجه افزایش توانمندی مالی آن شرکت ها برای سودآوری، اجرا می شود.

نکته اول که در گزارش توجیهی هیات مدیره به چشم می خورد، ثبت سود خالص 10 هزار و 762 میلیارد ريالی در سال 98 است. «میدکو» با فرض انجام افزایش سرمایه، برای سال 99 سود خالص 13 هزار و 638 میلیارد ريالی پیش بینی کرده اما؛ در صورتی که سرمایه های جدید به شرکت تزریق نشود، سود خالص 11 هزار و 206 میلیارد ريالی به بار خواهد نشست.

به این ترتیب، پس از اخذ مجوز از سوی سازمان بورس و تصویب در مجمع فوق العاده، سرمایه اسمی 60 هزار میلیارد ريالی در صورت های مالی «میدکو» می نشیند.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری می متالز ، تاریخ 17ازدیبهشت 1399، کد خبر:103859،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین