پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
اطلاعات مربوط به ۲۳ بانک که بر روی سایت کدال قرار دارد نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۷ این بانک‌ها بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بدهکار هستند.
شعار سال: اطلاعات مربوط به ۲۳ بانک که بر روی سایت کدال قرار دارد نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۷ این بانک‌ها بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بدهکار هستند.

بانک ملت، صادرات و سرمایه، بزرگترین بدهکاران بانک مرکزی هستند.

از میان این ۲۳ بانک، ۱۹ بانک تازه‌ترین اطلاعات و صورت مالی خود را در کدال منتشر کرده که عملکرد اکثر آن‌ها مربوط به ۹ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بوده و نشان از رشد بدهی‌ها دارد.

بررسی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نشان می‌دهد، بانک ملت با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، بزرگترین بدهکار بانک مرکزی است.

بانک‌های صادرات و سرمایه نیز هر کدام به ترتیب به بدهی ۲۵ و ۲۰ هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بر اساس آمار‌های موجود، بیشترین رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی متعلق به پست بانک ایران، بانک سینا و بانک سرمایه بوده، به طوری طی ۹ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ بدهی این سه بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
 
بزرگترین بدهکار بانک مرکزی کدام بانک است؟

بانک کارآفرین و اقتصادنوین نیز بیشترین کاهش بدهی به بانک مرکزی را داشته‌اند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 13 فروردین 1399، کدخبر: 440520 ، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین