پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
به‌گفته اندرو هکت، تحلیلگر ارشد بازار طلا، شرایط اقتصادی جهان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌گونه‌ای است که رشد قیمت فلز زرد تا سه هزار دلار به‌هیچ‌وجه بعید نیست.

شعار سال: اندرو هکت سردبیر Hecht Weekly Commodity report، اخیرا در گزارشی نوشته است: اصلاح قیمت در بازار طلا همواره موجب شده تا فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران فراهم شود و این بار هم با گذشته فرقی ندارد.

به‌گفته او، عقب‌نشینی طلا از کانال هزار و ۷۰۰ دلار می‌تواند نشانه صعودی بودن روند این بازار در آینده باشد.

 به نقل از کیتکو، این تحلیلگر ارشد طلا پیش‌بینی کرده است که در آینده قیمت جهانی طلا تا دو هزار دلار و پس از آن تا سه هزار دلار رشد خواهد کرد.

هکت با اشاره به الگوی این بازار در سال ۲۰۰۸ نوشته است: هر چند در هفته‌های اخیر قیمت طلا افزایش چندانی نداشته اما با توجه به الگوهای قبلی می‌توان چشم‌انداز روشنی را برای آینده این بازار متصور شد.

در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه)طلا با قیمت کمتر از هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شد، که از مهم‌ترین دلایل آن بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورهای آسیایی و غربی و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک بود.

با این حال با موج دوم شیوع کرونا از یک‌سو و تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی، فلز زرد به روند صعودی بازگشته است.

اندرو هکت در گزارش خود با اشاره به پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، کوچک شدن اقتصاد کشورها و افزایش نرخ بیکاری، بحران اخیر را چالشی‌ترین بحران از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ خوانده است.

بر اساس تازه‌ترین چشم‌انداز شرکت مالی و خدمات مالی جی‌پی مورگن، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری به ۲۰ درصد خواهد رسید.

به‌گفته این تحلیلگر، حتی اگر وضعیت اقتصادی رو به بهبود بگذارد، بعید است که نرخ بیکاری به سرعت کاهش یابد. در عین حال، وضعیت اقتصادی به‌گونه‌ای است که احتمالا محرک‌های مالی بیشتری از سوی بانک‌های مرکزی صورت بگیرد و نرخ بهره باز هم کاهش یابد. این وضعیت شرایط را برای رشد قیمت طلا فراهم خواهد آورد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز،تاریخ انتشار:25اردیبهشت1399،کد خبر:449759،tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین