پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۳۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
پاندمی ویروس کرونا تجارت طلا را مختل کرده است. قرنطینه های وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بازارهای چین و هند که بزرگترین بازارهای جهان هستند و مختل شدن مسیرهای تامین طلا شده است. این پاندمی باعث التهاب بازارهای مالی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا به عنوان دارایی امن شد.

شعارسال:پاندمی ویروس کرونا تجارت طلا را مختل کرده است. قرنطینه های وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بازارهای چین و هند که بزرگترین بازارهای جهان هستند و مختل شدن مسیرهای تامین طلا شده است. این پاندمی باعث التهاب بازارهای مالی و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا به عنوان دارایی امن شد.

جان رد، استراتژیست ارشد بازار در شورای جهانی طلا اظهار کرد که این بزرگترین تغییر در بازار است که به یاد دارم و روشن است که هنوز چیزی را ندیده اید.
 
طبق گزارش سه ماهه شورای جهانی طلا (WGC)، صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در فاصله ژانویه تا مارس به نمایندگی از سرمایه گذارانی که عمدتا در آمریکا و اروپا هستند، 298 تن طلا به ارزش 16 میلیارد دلار خریداری کردند.
 
همزمان استفاده از طلا برای ساخت جواهرات به 325.8 تن کاهش پیدا کرد و 39 درصد در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته کاهش داشت و پایینترین میزان در یک دهه گذشته بود.
 
فروش شمش و سکه طلا در همین مدت با شش درصد کاهش، به 241.6 تن رسید و خرید بانکهای مرکزی با هشت درصد کاهش، به 145 تن رسید. همچنین استفاده از طلا در دستگاههای الکترونیکی و سایر صنایع هشت درصد کاهش یافت و به 73.4 تن رسید.
 
مجموعا تقاضا برای طلا یک درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشت و به 1083.8 تن رسید.

صندوقهای ETF از ابتدای آوریل تاکنون ذخایر طلایشان را بیش از 150 تن افزایش داده اند و احتمالا سرمایه گذاران به رشد تقاضا برای این فلز ارزشمند در سه ماهه دوم سال 2020 کمک خواهند کرد. اما خرید از سوی جواهرسازان و بانکهای مرکزی ممکن است برای مدتی کمتر باشد و اگرچه هنوز زود است برآوردی انجام گیرد اما مصرف چین و هند ممکن است امسال نیمی کاهش پیدا کند.
 
از سوی دیگر طبق گزارش شورای جهانی طلا، عرضه طلا در فاصله ژانویه تا مارس به میزان چهار درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت و به 1066.2 تن رسید و میزان عرضه طلای استخراج شده و بازیافت شده کاهش داشت.
 
محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا احتمالا عرضه معدنی را در سه ماهه دوم امسال مختل خواهد کرد اما عرضه قراضه احتمالا افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امسال به بالای 1700 دلار صعود کرده که بالاترین حد در هشت سال اخیر است و قیمت طلا به ارزهای دیگری مانند یورو، یوان و روپیه نیز رکورد شکسته است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری اعتمادآنلاین  ،تاریخ انتشار:  11 اردیبهشت   1399،کدخبر: 402540،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
بازار طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری است خیلی ها دارن راه رو اشتباه میرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین