پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
صفوی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ارز دولتی به حوزه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده امسال نیز در صورت تامین این ارز بخش اصلی نیاز ها تامین خواهد شد.
شعارسال:مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ارز دولتی به حوزه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در صورت تامین این ارز در سال جاری، بخش اصلی نیازها در حوزه تجهیزات پزشکی تامین خواهد شد.
 
 سیدحسین صفوی، درباره وضعیت بازار تجهیزات پزشکی در سال جاری، گفت: در زمینه بحث تامین اقلام، ما از سه ماه قبل از پایان سال برای تامین اقلام در سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی کرده وسیاست‌گذاری‌های لازم را برای واردات مواد اولیه تولید و اقلام مورد نیاز اعم از تجهیزات مصرفی و ... را به واردکنندگان اعلام کردیم.
 
وی با بیان اینکه در عین حال نیازهای ارزی در حوزه تجهیزات پزشکی را هم تجمیع و به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم، افزود: ارز مورد نیاز بخشی از این تجهیزات مصرفی و مواد اولیه تامین شده و وارد کشور شده‌اند و برای تامین ارز سایر کالاها نیازمند همکاری و همراهی بانک مرکزی هستیم تا ان‌شاءلله در طول سال نیازهای مراکز درمانی تامین شوند.
 
صفوی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار ارز دولتی به حوزه تجهیزات پزشکی اختصاص یافت، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که انجام شده امسال نیز در صورت تامین این ارز بخش اصلی نیاز ها تامین خواهد شد.

صادرات ۲۵ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۸
 
وی همچنین اظهار کرد: میزان صادرات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی در سال گذشته نزدیک به ۲۵ میلیون دلار بوده است و حدود ۱.۷ میلیارد دلار نیز واردات در این حوزه داشته‌ایم.  امسال هم به دلیل بحث شیوع کرونا، با توجه به اینکه نیازها در سطح کشورهای منطقه و سایر کشورها، افزایش یافته و در عین حال کشور ما در زمینه اقلام حفاظتی و اقلام مرتبط با کرونا، خودکفا شده‌ و حتی در برخی موارد مانند کیت‌های سرولوژی و ... می‌توانیم مازاد تولید داشته باشیم، ‌بنابراین فکر می‌کنم که می‌توانیم امیدوار باشیم که پیشرفت و رشد خوبی را در صادرات تجهیزات پزشکی شاهد باشیم.  در رابطه با سایر اقلامی که قبلا صادر می‌کردیم، فکر می‌کنم در همان حد صادرات‌مان را ادامه دهیم. بنابراین پیش‌بینی این است که امسال رشد صادراتی خوبی را ببینیم.

وضعیت قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی در سال جاری
 
صفوی در زمینه قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی در سال جدید نیز گفت: افزایش قیمت در حوزه تجهیزات پزشکی به افزایش هزینه‌ها بستگی دارد. قیمت‌گذاری حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی به هزینه‌هایی جاری و مترتب بر تولید کنندگان، نرخ ارز مواد اولیه که خریداری می‌شود و... بستگی دارد. با توجه به اینکه ارز دولتی که مصوب دولت و تعهد بانک مرکزی است برای مواد اولیه تولید و واردات اقلام مصرفی تامین می‌شود، از این منظر ان‌شاءلله افزایش هزینه‌ای نخواهیم داشت. اما سایر هزینه‌هایی که ممکن است بر تولید کنندگان و واردکنندگان تحمیل شود اعم از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه و یا هزینه‌های ناشی از حمل کالا و یا نرخ تورم و... حتما در قیمت‌های تمام شده محاسبه و در صورت لزوم قیمت‌ها اصلاح خواهد شد.   
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری اقتصاد آنلاین  ،تاریخ انتشار:  5 خرداد 1399،کدخبر:  441611 ،www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین