پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر این که توسعه گلخانه‌های استاندارد پاک‌ترین اشتغالزایی است، گفت: گلخانه صنعتی، پاک و با ارزش است و از چنین گلخانه‌هایی حمایت می‌کنیم.
شعار سال:محمدمهدی جوادیان زاده در نشست مشترک مدیران شرکت آب منطقه‌ای با رئیس و اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی که در سالن جلسات نظام مهندسی برگزار شد، استان یزد را دومین استان گلخانه‌ای از نظرسطح زیرکشت در کشور عنوان کرد و افزود: یکی از سیاستگذاری‌هایی که در نظر گرفته شده است بالا بردن راندمان گلخانه‌های استاندارد و هیدروپونیک است.

وی توسعه گلخانه‌های استاندارد را پاکترین اشتغال زایی دانست و اظهار کرد: گلخانه صنعتی، پاک و با ارزش است و شرکت آب منطقه‌ای نیز با توسعه گلخانه‌های استاندارد و پربازده موافق است و حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

جوادیان زاده در تکمیل سخنان خود افزود: گلخانه‌ها باید به سمت گلخانه‌های پیشرفته توسعه یابند و به گلخانه‌های هیدروپونیک که بازدهی محصول را چندین برابر و در مصرف آب صرفه جویی می‌گردد، تبدیل شوند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد ایجاد متعدد گلخانه‌ها در محل‌های نامناسب و استفاده از چاه غیرمجاز را یکی از نگرانی‌های جدی عنوان کرد و گفت: وجود گلخانه ها‌ی غیر استاندارد و غیر مجوز دار در استان باعث مصرف بی رویه آب شده و آلودگی منابع آبی را در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تنها راه نجات آب کشور، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی است که اطلاع رسانی، فرهنگسازی، همدلی مردم و کشاورزان، درک بحران پیش آمده در منابع آب توسط مسئولان از عوامل مهم در پیشبرد این طرح است.

جوادیان زاده با اشاره به مطلب فوق بیان کرد: در سال جاری، آب منطقه‌ای در هر ماه بر روی یک شهرستان متمرکز شده و موارد و موقعیت‌های منطقه را بررسی می‌کند و مردم آن منطقه را نسبت به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آب و سایر بخش‌ها آگاه می‌سازد تا مردم بر اساس شرایط منطقه در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد ابراز امیدواری کرد با مساعدت، همکاری و حمایت مردم، مسئولان کشور، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حفظ منابع ارزشمند آب زیرزمینی کشور برای نسل‌های آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشیم چرا که حفظ منابع آب، حفظ حیات و تمدن کشورمان است.

"محمدرضا خلف باغی" رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در ادامه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اهداف این سازمان و همچنین وضعیت شرکت‌ها و مراکز، امور واگذاری‌ها و برخی دستورالعمل‌های ابلاغی پرداخت.

وی به شروع فصل گرما و معضلات گلخانه‌های بدون مجوز و غیر استاندارد اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با شروع فصل گرما و همچنین نگرانی ساکنین برخی مناطق، اقدامات اولیه در پایش گلخانه‌های شهرستان یزد صورت گرفته است.

خلف باغی افزود: گلخانه‌هایی که بدون مجوز و پروانه تاسیس شروع بکار کرده اند، معظلاتی از جمله آلودگی در منطقه، استفاده بی رویه از آب، تولید محصول بی کیفیت، استفاده غیرمجاز از آب چاه‌ها به وجود خواهند آورد.

وی گفت: در این پایش اولیه به این نتیجه رسیده ایم که تنها نزدیک ۳۰ درصد گلخانه‌ها دارای مجوز‌ها و استاندارد‌های لازم هستند.

خلف باغی گفت: با آن حجمی که گلخانه، غیراستاندار شکل گرفته است، علاوه بر معظلات و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند باعث ناکارآمدی گلخانه‌های با کیفیت و استاندارد می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: اعتراضی که به دستگاه‌های مربوطه از جمله، آب، برق و گاز داشتیم، این بوده است که با این که گلخانه‌ای دارای پروانه معتبر از سازمان نبوده به آن‌ها خدمات داده شده و این درحالی است که طبق قانون در ازای رعایت و ضوابط و تولید استاندارد و سالم میبایست یارانه‌ی دولتی استفاده شود.

خلف باغی در بخشی از سخنانش به دقت و حساسیت بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: به دلیل اینکه بخش‌های خصوصی می‌بایست جوابگو باشند بیشترین دقت عمل را انجام می‌دهند تا کمترین خسارت و مشکلات را داشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت سلامت محصول اشاره کرد و گفت: کمتر از یک درصد از گلخانه‌های استان دارای مسئول فنی هستند در صورتی که محصولات گلخانه‌ای از جمله محصولات تازه خوری است و مورد استفاده روزانه مردم قرار می‌گیرد و نقش سلامت محصول میباست مورد توجه قرار گیرد.

وی به تعداد فارغ التحصیلان رشته آبیاری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نظام مهندسی یزد دارای ۱۹۰ عضو دانش آموخته در رشته آبیاری است که اگر از توانایی آن‌ها در این زمینه استفاده شود، بسیاری از مشکلات نیز با این نیروی متخصص حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، خلف باغی در پایان خواستار بکارگیری دانش آموختگان رشته آبیاری در بازدید‌های مربوطه شد و خاطرنشان کرد: اگر از استعداد‌ها و توانایی‌های فارغ التحصیلان و متخصصین در زمینه خود استفاده نشود در جای نامربوط مشغول بکار می‌شوند و این فرصت تخصصی که باید از آن استفاده کنیم از دست خواهد رفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1399، کد خبر: 99031509017، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
در استان هاي كويري مثل يزد ميشه با همين گلخانه ها نياز استان هاي همجوار رو هم حتي تامين كرد اما كو عزم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین