پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۸۰۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
همتی با بیان اینکه مشکلی در تامین ارز نداریم، گفت: 4.5 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه اختصاص داده شده است.
شعار سال: عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه، اعلام کردم «شرایط دشوار است، لیکن، روند درحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است». امروز و بعد از ۲۰ روز از آن نوشته، تأیید و تأکید می‌کنم:
۱ ــ در بخش تأمین ارز، برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و مواد اولیه و ضروری کشور، ازطریق روش‌های مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است.
به‌طوری که در این مدت بیش از ۴/۵ میلیارد دلار برای انجام واردات تأمین شده است، طبعاً، بازار از شرایط ایجادشده در سامانه نیما و دیگر روش‌های تأمین ارز و نیز اقدامات در دست اجرا، به‌تدریج متأثر خواهد شد.
۲ ــ در بخش ریال، برای تأمین کسری بودجه در دو مرحله حراج اوراق بدهی دولت، ۱۰ ٫ ۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود سالانه ۱۵ درصد به فروش رفت، با این اقدام بدون افزایش پایه پولی، و با استفاده از نقدینگی موجود، بودجه دولت تأمین مالی شد. در هفته‌های آینده این حراج‌ها ادامه خواهد داشت.
۳ ــ شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت ماه، درمقایسه با ماه پیش از آن، ۰.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است، این یک شاخص پیش‌نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به سازوکار هدف‌گذاری تورمی است، لذا، سیاست‌های پولی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، کد خبر: ۲۲۸۲۳۶۷، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کافی نیست آقای همتی از شما بیش از این ها انتظار میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین