پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم افسار گسیخته گفت: اقدامات بانک مرکزی نتوانسته است قیمت‌ها را کنترل کند. به گفته وی تورم سفره فقرا را کوچک تر و سفره ثروتمندان را رنگین تر کرده است.
شعار سال: حسن لطفی نماینده رزن در جلسه علنی امروز-سه شنبه- پس از ارائه گزارش رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه درباره شاخص‌های اقتصادی گفت: تورم افسار گسیخته سفره فقرا را کوچکتر و سفره ثروتمندان را رنگین‌تر کرده است؛ ما قبول داریم که تحریم‌ها اثر سوء بر تورم داشته است، اما اقدامات بانک مرکزی نتوانسته است قیمت‌ها را کنترل کند و با افزایش آن روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاستی‌های تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه داد: قرار بود این ارز برای تامین کالا‌های اساسی اختصاص یابد، اما این اتفاق نیفتاد و عملا این ارز به هدر رفته است.
لطفی گفت: قرار بود دولت رکود را کنترل کند و افزایش اشتغال ایجاد کند، اما نه تنها رکود را کنترل نکریم بلکه با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستیم به طوری که در سال جهش تولید، جهشی نمی‌بینیم.
وی با اشاره به موضوع آمایش سرزمین افزود: برنامه آمایش سرزمین بر اساس برنامه ششم توسعه باید انجام می‌شد، اما برنامه ششم عملا روبه پایان است و هیچ خبری از آمایش سرزمین نیست.
نماینده رزن در مجلس گفت: قانون سود مرکب در مجلس تصویب و اصلاح شد، اما بانک‌ها هنوز آن را اجرا نکرده اند یا به صورت ناقص اجرا می‌شود و این موضوع مشکل تولیدکنندگان را حل نکرده است؛ قرار بود سامانه جامع پرداختی راه‌اندازی و جلوی پرداخت حقوق‌های نجومی گرفته شود، اما هنوز شاهد پرداخت این حقوق‌ها در برخی دستگاه‌ها و همچنین اعمال تبعیض میان کارکنان دولت هستیم.
لطفی با اشاره به وضعیت افسار گسیخته مسکن افزود: قشر فقیر و ضعیف جامعه امکان خرید مسکن و حتی توان اجاره آن را نیز ندارند. همچنین بی توجهی به وضعیت عمرانی کشور مشکلات بسیاری ایجاد کرده به طوری که قیر روستایی از بودجه ۹۹ حذف مشکلات بسیاری برای دهیاران ایجاد شد همین امر باعث افزایش حاشیه‌نشینی در کلانشهر‌ها شده و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.
وی افزود: وجود مافیای خودرو که حتی باعث شده‌اند که این صنعت در دست دولت نیز نباشد، باعث شده شرکت‌های خودروسازی خودرو‌های بی‌کیفیت به مردم بدهند و بعد از گذشت یک سال هنوز هم خودروی متقاضیان به آن‌ها تحویل داده نشده است.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: سیاست‌های غلط وزارت کشاورزی و نوسانات قیمت محصولات باعث شده است کشاورزان بلاتکلیف باشند که دولت باید به این موضوعات توجه کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۳۸۰۸۱۲۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین