پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
نماینده مجلس دهم گفت: در جلسات فراکسیون قرآن اکثریت اعضا فعال نبودند و فقط در آن نامشان بود. در واقع هدف آنها این بود که که تنها از اسم فراکسیون برای تبلیغات استفاده کنند.
شعار سال: «بشیر خالقی»، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم شورای اسلامی، در رابطه با تاثیر تعدد فراکسیون‌های گوناگون در مجلس دهم بر عملکرد این مجلس گفت: فراکسیون هم مانند کمیسیون‌هاست که هر نماینده بر مبنای تخصصی که دارد، عضو آن می‌شود. به‌عنوان مثال در کمیسیون بهداشت و درمان همه اعضا یا پزشک هستند و یا سابقه اجرایی در حوزه بهداشتی و درمانی دارند.
این نماینده سابق مجلس افزود: در کنار بسیاری از مسائلی که در حوزه‌های انتخابیه مطرح است، فراکسیون‌هایی شکل می‌گیرند، به‌عنوان مثال فراکسیون فرش تشکیل شد تا در این حوزه کمک کنیم و یا در نمونه دیگری با توجه به اینکه قرآن در فرهنگ ایران است، فراکسیون قرآن تشکیل شد که با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بیشتر آشنا شویم.
خالقی شکل‌گیری فراکسیون‌های مختلف را مفید دانست و تصریح کرد: در مجموع فراکسیون‌هایی از این قبیل، به نوعی تشکل‌هایی هستند که در پیشبرد امور کمک می‎کنند و هم از لحاظ فکری و کاربردی، بسیار موثر هستند، تشکیل انواع و اقسام فراکسیون‌ها آزاد است و هرکسی می‌تواند به فراخور زمان حال، فراکسیون تشکیل دهد، لذا همه فراکسیون‌ها به لحاظ نیاز شرایط موجود شکل گرفتند که در مجموع کارکرد مثبتی داشتند و در آشنایی نمایندگان با بسیاری از مسائل که معمولا با آن مواجه بودند، کمک می‌کرد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در پاسخ به اینکه از میان فراکسیون‌های مطرح شده، عملکرد فراکسیون قرآن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ شکل‌گیری این فراکسیون چه نتیجه‌ای داشت؟ اظهار کرد: این فراکسیون یکی از فراکسیون‌هایی منظمی بود که جلسات آن تشکیل می‌شد و نهایتا از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند و خارج از مجلس بود، دعوت می‌شد، همچنین از بعضی از مسئولین اجرایی هم دعوت می‌شد، و در مجموع عملکرد خوبی داشت و باعث آشنایی با افراد دست اندرکار شد.
خالقی ادامه داد: جلسات این فراکسیون مرتب تشکیل می‌شد و برای افرادی که علاقمند بودند، خوب بود، اما اکثریت اعضا فعال نبودند و فقط نام آن‌ها در فراکسیون بود، در واقع این افراد در حد همین که در آینده در زمینه تبلیغات از این عضویت استفاده کنند؛ عضو می‌شدند، چراکه از بیرون که کسی نمی‌داند کار این فراکسیون‌ها چیست، لذا عضو می‌شدند تا در آینده بتوانند به عنوان یک وسیله از این عضویت استفاده کند، بنابراین بیشتر از بابت تبلیغات عضو فراکسیون قرآن می‌شدند.
این نماینده سابق مجلس در پایان ضمن اشاره به تشکیل سایر فراکسیون‌ها در مجلس دهم یادآور شد: در رابطه با موضوع غذا و دارو فراکسیونی در مجلس دهم تشکیل دادیم که این فراکسیون هم اقدامات مناسبی انجام داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کد خبر: ۱۰۱۳۲۸۸، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین