پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
تب داغ برخی مجلسی‌ها برای تشکیل فراکسیون‌های مختلف با عناوین گوناگون نگرانی‌هایی درباره عدم تمرکز نمایندگان از موضوعات اصلی را پررنگ‌تر کرده است.
شعار سال :‌ترافیک پیشنهاد‌ها در مجلس یازدهم برای ایجاد فراکسیون‌های جدید معضلی است که نشان می‌دهد، دغدغه نمایندگان باز هم موضوعاتی که باید باشد نیست؛ زیرا تشکیل فراکسیون و تصدی بر ریاست آن گویا مهم‌تر از رفع مشکلات مردم بوده و عده‌ای با تشکیل این فراکسیون‌ها سودای تصدی بر صندلی ریاستی را دارند که در کمیسیون‌ها نصیب آن‌ها نشد.
«فراکسیون محرومیت‌زدایی و معیشت، فراکسیون اشتغال و کار، فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان» و چند ده فراکسیون دیگر با نام‌های مختلف که از دل مجلس یازدهم با امضا‌های بسیار سر بر آورده نشان می‌دهد، نمایندگان باید نگاهی مجدد به وظایف خود داشته باشند؛ زیرا جدا از اینکه نیازی به این میزان فراکسیون با توجه به وجود کمیسیون‌های تخصصی نیست، باید بدانیم که نمایندگان با تشکیل این فراکسیون‌ها از زمان حضور در کمیسیون‌های خود خواهند زد که این مغایر با رسالت اصلی آن‌ها است.

توجه به رسالت کمیسیون‌ها نمایندگان را از ایجاد فراکسیون‌ها بی نیاز می‌کند

هر چند در روز‌های ابتدایی مجلس یازدهم هستیم، اما بار‌ها به گوش رسیده که فلان نماینده بیش از ۸۰ امضا برای تشکیل سه فراکسیون به صورت همزمان جمع آوری کرده و منتظر تایید هیئت رئیسه برای آغاز به کار آن‌هاست در حالی که با نگاهی دقیق‌تر به وظایف نمایندگی و همچنین رسالت کمیسیون‌ها درمی‌یابیم که نیازی به این تحرک‌های بی مورد برای جمع کردن امضا و تشکیل فراکسیون نیست، زیرا طبق قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس برای رفع هر مشکلی از مشکلات کشور یا گشودن گره‌ای از آن‌ها کمیسیون‌های تخصصی در نظر گرفته شده است.
در این رابطه نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به استقبال گسترده برخی نمایندگان نسبت به تشکیل فراکسیون‌های مختلف در مجلس، گفت: برخی نمایندگان به دلیل عدم آگاهی نسبت به ظرفیت‌های کمیسیون‌ها دست به تدوین طرحی برای تشکیل فراکسیون‌ها می‌زنند.
وی ادامه می‌دهد: برخی نمایندگان تصور می‌کنند که مسائل روی زمین مانده را می‌توانند با ظرفیت فراکسیون حل کنند در حالی که مطرح کردن موضوعات مهم در فراکسیون‌ها به طور حتم باعث تضعیف نقش کمیسیون‌ها خواهد شد.

تاکید چندین باره رئیس مجلس بر رفع مشکلات مردم

اینکه بار‌ها و بار‌ها قالیباف، رئیس مجلس از تریبون رسمی قوه مقننه قسم یاد می‌کند که اولویت نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم بوده و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند، نشان می‌دهد که نقشه راه روشنی پیش پای منتخبان ملت بوده، پس از این رو رفتار برخی نمایندگان و دست و پا زدن برای ایجاد فراکسیون‌های مختلف با منطق همسو نیست.
در این رابطه سارا فلاحی نماینده مردم ایلام می‌گوید: قطعاً تذکرات نباید به دولت‌ها باشد، بلکه باید به خود ما به عنوان مجلسی که رهبری در پیامشان اعلام نگرانی کردند نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه من نگران این مجلس هستم، زیرا ما وظیفه نظارتی داریم، ادامه می‌دهد: ما ادعای انقلابی‌گری کردیم، اما در همین مجلس صرفاً شاهدیم که اقدامات دیگری انجام می‌شود، قرار ما در این مجلس این بود که قوانین مزاحم را برداشته و قوانین فاقد اولویت را اصلاح کرده و نظارت صحیح، کارشناسانه و شجاعانه داشته باشیم.
نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه امروز متاسفانه نظارت از مجلس شروع نشده است، گفت: اگر می‌خواهیم این مجلس به مسیر مجالس دیگر نرود، باید کار اساسی کنیم.

مسابقه برای رسیدن به پست ریاست در فراکسیون‌ها در جریان است

وی ادامه می‌دهد: امروز در مجلس هم نباید مسابقه برای رسیدن به پست در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برگزار کنیم.
وی تأکید کرد: امیدوارم این مجلس مسیرش را به درستی انتخاب کند، چون مردم به این مجلس امید بسته‌اند، امیدوارم که با تورم قانون و کار‌های بیخودی در مجلس مواجه نباشیم.
موضوع مهمی که لازم است یک بار برای همیشه در مجلس یازدهم مورد رسیدگی قرار گرفته و پرونده آن بسته شود بحث انجام امور زائد و پیگیری موارد خارج از اولویت است که تشکیل فراکسیون‌های بسیار نمونه‌ای از این موضوعات است.
مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی امید زیادی به مجلس یازدهم بسته‌اند؛ بنابراین اگر نمایندگان دنبال زدن فراکسیون‌های مختلف هستند باید حوزه‌های اقتصادی در اولویت آن‌ها باشد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 5 تیر 1399، کد خبر : ana.press /15/497650

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین