پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان، گفت: باید برای مقابله با وضعیت احتمالی شیوع کرونا در پائیز و زمستان در سطح بیمارستان‌های استان برنامه‌ریزی گسترده صورت گیرد.
شعارسال: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر نگران کننده است؛ از مردم می‌خواهیم که از شرکت در تجمعات خودداری و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مشکلی در سطح استان در زمینه تعداد مراکز تشخیصی نداریم و با افتتاح آزمایشگاه سراوان این تعداد به ۶ مرکز تشخیصی خواهد رسید. افزایش تعداد موارد مثبت کرونا در استان به دو دلیل است؛ اول به دلیل افزایش تست‌های تشخیصی و بیماریابی و دوم عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: مردم نباید بیماری خود را پنهان کنند و با این اقدام سلامت خود و هموطنان را به خطر اندازند. یکی از توصیه‌های اکید مسئولان حوزه سلامت پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده که در چند روز اول این موارد رعایت شده، اما اکنون متاسفانه مردم این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

هاشمی شهری تصریح کرد: با وضعیت پیش‌رو که غیرقابل پیش‌بینی بوده و روند رو به رشد موارد قطعی کرونا در استان را شاهد هستیم، باید برای مقابله با وضعیت احتمالی شیوع کرونا در پائیز و زمستان در سطح بیمارستان‌های استان برنامه‌ریزی گسترده صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: پرسنل حوزه بهداشت و درمان در ۴ ماه بحران کرونا زحمات زیادی را به دوش کشیدند و از طرفی آمادگی این پرسنل زحمتکش پشتوانه مقابله با بحران‌های احتمالی است. با تجارب کسب شده از بحران کرونا بخش‌های مراقبت ویژه و آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا باید گسترش یافته و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کل مبتلایان کرونا در استان در محدوده تحت پوشش دانشگاه زاهدان و ۴۵ درصد کل مبتلایان استان در شهر زاهدان هستند، اضافه کرد: تقویت خدمات غیرحضوری و نوبت‌دهی غیرحضوری برای کاهش تجمعات بیمارستانی از مهمترین برنامه‌های حوزه درمان است. برنامه‌ریزی جهت تامین و ذخیره دارو‌های مورد نیاز برای فصل پاییز باید انجام شود.

هاشمی شهری گفت: هنوز اطلاعات کاملی از ویروس کرونا در دسترس نیست، اما گفته می‌شود ابتلا مجدد در افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند با درصد خفیف‌تر و شدت کمتری همراه خواهد بود؛ همچنین ابتلا به ویروس کرونا در افراد معتاد طبق آمار بیشتر است و مصرف مواد مخدر در این افراد به نوعی میزان درد را تنها کاهش می‌دهد و توجیهی مبنی بر ایمن بودن این افراد از ابتلا به ویروس ندارد.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، کد خبر:۲۲۸۳۷۲۸، تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین