پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره شدت گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان می‌گوید: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.

شعار سال: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره شدت گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان می‌گوید: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت از بحرانی شدن استان سیستان و بلوچستان و بالا رفتن شیب ابتلا به کرونا در این استان خبر داده است. بعد از این هم گزارش‌هایی از وضعیت نابسامان کارگران فصلی در این استان منتشر شد که با شدت گرفتن شیوع کرونا و تعطیل شدن ساخت و سازها، بیکار شده‌اند و وضعیت معیشتی آنان به خطر افتاده است.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در این‌باره توضیح می‌دهد: در استان سیستان و بلوچستان ۷۴/۵ درصد از مردم زیر خط امنیت غذایی قرار دارند. همچنین، غالب افراد کارگر هستند و روزانه باید در محل‌هایی جمع شوند تا افرادی که دنبال کارگر می‌گردند، آن‌ها را پیدا کنند.

یارمحمدی با تأکید بر اینکه بسیاری از این افراد مشمول هیچ‌کدام از طرح‌های معیشتی دولت قرار نمی‌گیرند، اضافه می‌کند: این افراد باید در حال حاضر نیز کارگری کنند تا بتوانند برای خانواده خود غذا تهیه کنند. مشکلات معیشتی افراد را مجبور می‌کند تا از خانه‌های خود بیرون بروند.

این نماینده مردم زاهدان در ادامه می‌گوید: البته شانس خوب ما این است که در استان سیستان و بلوچستان، ۵۱/۵ درصد از مردم روستانشین و مابقی شهرنشین هستند که بیشتر این شهرنشینان در زاهدان و سیستان هستند. البته تراکم جمعیتی در این شهر‌ها بالاست و افراد بیکار زیادی هم وجود دارند.

او همچنین با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، آب شرب غیربهداشتی مصرف می‌کنند، می‌گوید: ما هرچقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان قرار بدهیم، وقتی قرار باشد آب شرب خود را با گالن و به روش غیربهداشتی تهیه کنند، اوضاع تغییری نمی‌کند. ما باید فکری اساسی به حال معیشت آنان بکنیم، چراکه همه این مشکلات باعث شده که شیوع کرونا در زاهدان، شیب تندی داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه امکانات بهداشتی در زاهدان توزیع نمی‌شود، بیان می‌کند: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند که خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند.

او درباره عبور و مرور این استان با کشور‌های همسایه توضیح می‌دهد: کشور پاکستان تدابیر شدیدی اتخاذ کرده و مرز‌ها با افغانستان هم بسته است، اما راه‌های غیر قانونی بسته نیست.

نماینده مردم زاهدان معتقد است دولت‌مردان و مسئولان استانی باید فکری اساسی به حال معیشت مردم بکنند که اگر بخشی از معیشتشان تأمین شود، حتماً در خانه می‌مانند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 28 اردیبهشت    99، کد خبر:    549651، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین