پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۲۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
منوچهر رخ گفت:یکی از جاذبه های ژئوتوریسم و مناطق منحصر به فرد دنیا کلوت های شهداد با وسعت بسیار گسترده در دنیا مقام نخست و منطقه گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه دنیا محسوب می شود که در نزدیکی این منطقه قرار دارد و ژئوتوریسم دره راگه رفسنجان به طول چندین کیلومتر و عمق ۱۰۰ متر به عنوان جاذبه طبیعی شگفت انگیز در وسط کویر است.

شعار سال:منوچهر رخ روز یکشنبه در گردهمایی روسای سازمان‌های نظام مهندسی معدن منطقه پنج و ۶ کشور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان افزود: منطقه وسیع در بم، تپه های روان ماسه بادی جهت اسکی خشک و منطقه میمند با تاریخ چند هزار ساله مانند خانه های حجاری شده تبریز و غار تورنگ است و در کویر ترکیبات مختلف زمین شناسی با رنگ های متنوع انسان را به تعجب وادار می کند لذا استان کرمان در ژئوتوریسم بهترین و حرف بسیاری برای گفتن دارد.

وی اظهار داشت: یکی از جاذبه های ژئوتوریسم و مناطق منحصر به فرد دنیا کلوت های شهداد با وسعت بسیار گسترده در دنیا مقام نخست و منطقه گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه دنیا محسوب می شود که در نزدیکی این منطقه قرار دارد و ژئوتوریسم دره راگه رفسنجان به طول چندین کیلومتر و عمق ۱۰۰ متر به عنوان جاذبه طبیعی شگفت انگیز در وسط کویر است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور و بهشت معادن ایران محسوب می شود که بر اساس اعلام شورای عالی معادن سال ۷۲ تعدادی از معادن بزرگ کشور را نام بردند و به جز یک معدن سرب و روی در استان زنجان، تمامی معادن بزرگ در کرمان جای گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از این معادن بزرگ کشور، معدن مس سرچشمه است که با توجه به کشف ذخیره ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن که اخیرا به این معدن اضافه شد که ذخایر این معدن به حدود چهار میلیارد تن رسیده و همچنین معادن میدوک، خاتون آباد، ایجو جزو معادن بزرگ مس ایران به شمار می روند.

رخ افزود: همچنین هفت معدن بزرگ در منطقه گل گهر داریم که هر کدام چندین معدن بزرگ هستند که فقط معدن شماره سه بالغ بر ۷۰۰ میلیون تن ذخیره دارد.

وی بیان داشت: معادن تیتانیوم کهنوج، معدن سنگ مادر آبرخ، معادن کرومیت فاریاب و اسفندقه در کشور بزرگترین هستند و علاوه بر معادن مس ، آهن و کرومیت درخصوص معادن خاک های صنعتی، منگنز، سرب و روی به عنوان بهترین معادن کشور و حرف در دنیا برای گفتن داریم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: معادن این استان به عنوان قطب فراوری صنعتی، در آینده نزدیک حرف برای گفتن دارند و سنگ های معدنی و چینی استان کرمان به خصوص در منطقه جنوب حرف های زیادی وجود دارد که نشان می دهد استان کرمان بهشت معادن ایران با ظرفیت بالای معدنی است.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی کرمان بالغ بر چهار هزار نفر عضو دارد که ۹۱۰ نفر از آنان به ترتیب در حوزه های زمین شناسی، معدن، متالوژی و نقشه برداری فعال هستند.

رخ گفت: ۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر ساعت در ۳۳ دوره تخصصی در سطح کارشناسی و کارگری آموزش ارائه کردیم که این آموزش ها در دورترین معادن استان کرمان نیز ارائه شده که برآیند آن حوادث معادن را کاهش داده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۶۷ گواهی تایید صلاحیت فنی و مالی در سال گذشته صادر شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری می متالز  ،تاریخ انتشار: 1 تیر 1399،کدخبر:112236،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
البته اگه خداي نكرده ايمني ها رعاين نشن اونطور كه طبق استاندارد هست ممكنه باعث بروز فاجعه در استان بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این ها همه در صورتی هست که ما بتونیم مرز های خودمون رو به روی گردشگران خارجی باز کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین