پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
«مصطفی میرسلیم»، نماینده مردم تهران در مجلس، در رابطه با «شفافیت در مجلس یازدهم» گفت: موضوع شفافیت فقط مختص به رای نماینده نیست، این مسئله یکی از ابعاد شفافیت محسوب می‌شود.
شعارسال:نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با «کاندیدا شدن خود برای ریاست کمیسیون اصل نود» اظهار کرد: در کمیسیون اصل نود پیشنهاد ریاست را هیات رئیسه مجلس به صحن می‌دهد و پس از آن باید در صحن رای آورد، در مجموع من تمایل برای خدمت کردن دارم.
 
«مصطفی میرسلیم»، نماینده مردم تهران در مجلس، در رابطه با «شفافیت در مجلس یازدهم» گفت: موضوع شفافیت فقط مختص به رای نماینده نیست، این مسئله یکی از ابعاد شفافیت محسوب می‌شود.
 
جزو حقوق موکل یک نماینده است که بداند نماینده چرا آری یا خیر گفته و یا چرا رای او ممتنع شده است. شفافیت در موضوعات اقتصادی نماینده بسیار حایز اهمیت است، باید مشخص شود نماینده درابتدا در چه شرایط اقتصادی بسر می برد و پس از پایان نمایندگی هم چه شرایطی دارد. آیا از راه عادی می شود به چنین امکاناتی رسید یا خیر؟
 
او ادامه داد: حقوق و امکاناتی که نماینده از مجلس دریافت می‌کند مشخص است، نماینده فقط می‌تواند کار نمایندگی خود را انجام دهد البته برای کارهای اموزشی هم استثنا وجود دارد و می‌تواند، تحصیل در دانشگاه را ادامه دهد. شفافیت در بحث اقتصادی مانع زد و بند نمایندگان می شود.
 
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر سیاسی مفهموم شفافیت این گونه است که در مجلس کار از طریق مشورت صورت گیرد و نمایندگان در شور باشند و به نتیجه برسند و رایزنی های پنهانی، پایان یابد. رایزنی های پنهانی در طول چهل سال گذشته رایج شده و حاکم بر مجلس است. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با «کاندیدا شدن خود برای ریاست کمیسیون اصل نود» اظهار کرد: در کمیسیون اصل نود پیشنهاد ریاست را هیات رئیسه مجلس به صحن می‌دهد  و پس از آن باید در صحن رای آورد، در مجموع من تمایل برای خدمت کردن دارم.
 
او گفت: برخی از کمیسیون‌ها چون امکانات کمتری دارند نمایندگان تمایلی به آن کمیسیون‌ها ندارند در حالی که آن کمیسیون‌ها از لحاظ خدمت از اهمیت بیشتری برخوردارند. تمایل نمایندگان به برخی از کمیسیون‌ها به این علت است که می‌خواهند برای حوزه های انتخابیه خود امکاناتی را دریافت کنند. عضویت نمایندگان در برخی از کمیسیون‌ها به‌رغم میل باطنی آنهاست.
 
میرسلیم در پاسخ به این سوال که تحقیق تفحص‌هایی در مجلس دهم به نتیجه نرسید با توجه به حضور شما در کمیسیون اصل نود چقدر این تحقق و تفحص‌ها را دنبال می‌کنید؟ گفت: متاسفانه تعداد زیادی تحقیق و تفحص در مجلس دهم بی پاسخ مانده است و ان‌شاءالله در کمیسیون اصل نود به طور جدی به آنها خواهیم پرداخت.
 
نماینده مردم تهران افزود: موضوع تحقیق تفحص باید جدی و دقیق باشد و پشتیبانی مناسب شود. تحقیق تفحص‌ها باید در صحن مطرح و پس از مطرح شدن در صحن نیاز به پیگیری دارد که از طریق کمیسیون اصل نود انجام می‌گیرد و ممکن است جنبه اجرایی داشته باشد که در این صورت باید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود و یا ممکن است، تحقیق تفحص جنبه قضایی داشته باشد، که اگر خلاف و جرم باشد باید رسیدگی شود. کمیسیون اصل نود کار نظارتی دارد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحقیق تفحص از شهرداری تهران در پایان مطرح کرد: موضوع تحقیق تفحص از شهرداری باید ببینم چگونه می‌شود در حال حاضر که متوقف شده است. گرایش مجلس قبل این بود و آن را متوقف کرد، باید در مجمع تهران بخواهیم شهرداری توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد که در چه وضعی است و چکار می‌کند و تکلفیش مشخص شود، بعد آن را دنبال می‌کنیم.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری اعتمادآنلاین  ،تاریخ انتشار:  3  تیر 1399،کدخبر: 414127  ، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین