پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵

پیشنهادهایی برای آشتی مخاطب با افق

معین احمدیان، دبیر فرهنگی فرهیختگان و دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری دانشگاه صداوسیما، در یادداشتی کوتاه پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد شبکه افق ارائه کرده است که در متن پیش رو می خوانید.
شعارسال:کارویژه‌ای که طراحان شبکه افق برایش طراحی کرده بودند، متکی به مخاطبانی انبوه و فراتر از خطوط مرزی ایران بود.
 
مدیران بالادستی رسانه ملی مدام تکرار می‌کنند ما از مدیران این شبکه می‌خواهیم برپایه گفتمان انقلاب، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی- اسلامی برنامه‌سازی کنند. اما مگر ۲۶ شبکه دیگر تلویزیون، سراغ چنین مضامین و مفاهیمی نمی‌روند. پس نقطه افتراق افق با شبکه‌های دیگر چیست؟
 
آنچه شبکه افق را از مابقی شبکه‌های تلویزیونی جدا می‌کند و هویتی مستقل به آن می‌دهد، همین دورماندن از خرده‌فرمایشات این‌مدلی مدیر بالادستی‌اش و ورود جسورانه به مسائل واقعی و ملتهب امروز جامعه ایران است.
 
برای رسیدن به چنین هدفی، باید تنوع سلایق اجتماعی را به رسمیت بشناسد و در برخورد با رویدادها، گارد سیاسی نگیرد. راه‌حلش هم سخت نیست؛ کافی است دوربین‌ها و برنامه‌های شبکه، کمی از میهمان‌های تکراری‌شان فاصله بگیرند و دوربین را وسط دل مردم بکارند.
 
 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از فضای مجازی

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین