پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
مردم همچنان هزینه به‌کارگیری مدیران کارنابلدی که بر حوزه خود اشراف ندارند را پرداخت می‌کنند؛ جریانی که تمامی ندارد و پایانی برای آن قابل تصور نیست.
شعار سال:  چندی پیش گزارشی با عنوان «دور باطل چرخش مدیران ناموفق/ «مناف هاشمی»‌ها همچنان عزل می‌شوند و پُست بهتر می‌گیرند!» منتشر شد که در آن سوابق و عملکرد سید مناف هاشمی معاون فعلی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و استاندار معزول استان گلستان مورد بررسی قرار گرفته و در آن با جدیت نسبت به وقوع اشتباهات و اختلال در حوزه مدیریت شهری پایتخت از طرف وی هشدار داده شده بود.

با وجودی‌که همچنان ارتقاء جایگاه مدیران معزول در سیستم مدیریتی کشور ادامه دارد و تصمیم‌سازان به این موضوع واقف نیستند که تداوم به‌کارگیری آنان تغییری در عملکردشان و منفعت مردم ایجاد نخواهد کرد، ولی متأسفانه اخیراً نیز این داستان در مدیریت شهری تکرار شد.

لازم به توضیح نیست که مناف هاشمی در زمان تصدی جایگاه استانداری به‌عنوان مهم‌ترین پست خود صدای نمایندگان مردم را به‌واسطه عدم حضور در محل مأموریتش درآورده بود و در زمان بحران سیل گلستان پشت مردم را خالی گذاشت، حال انتظار زیادی است که در شهرداری تهران بتواند به داد وضعیت نابسامان ترافیک شهر تهران برسد.
 
 
آشفتگی ترافیک شهر تهران
 
مدت زیادی از انتصاب مناف هاشمی به‌عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌گذرد که بازهم اشتباه این معاونت در شرایط بحرانی کرونا انتقادات مردم را برانگیخت.

روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی از جریمه شدن شهروندان تهرانی در محدوده زمانی که مجوز خروج از طرح ترافیک داده شده بود خبر داد.

شرایط طرح ترافیک در ایام کرونایی

در حالت عادی زمان اجرای طرح ترافیک در شهر تهران محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت ۰۶:۳۰ صبح تا ۱۹:۰۰ بود که در ایام کرونایی این بازه زمانی ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافت و شهروندان مجاز شدند تا به‌منظور استفاده از خودروی شخصی و پرهیز از ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی پیش از ساعت ۸ وارد محدوده شده و از ساعت ۱۴ خروجی رایگان داشته باشند که در اتفاقی عجیب و پس از ۳ هفته از اجرای این طرح زمان مجاز برای خروج از طرح ترافیک ساعت ۱۴:۳۰ اعلام شد که این یعنی کلیه افرادی‌که از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۴:۳۰ از زمان اجرای طرح ترافیک از طرح خارج شدند مشمول جریمه می‌شوند.
 
بی‌اطلاعی نسبت به حوزه مدیریتی و ناهماهنگی در امور محوله عاملی است که نه تنها به تضییع حقوق مردم منتهی می‌شود بلکه فشار روانی را که تحت تأثیر کرونا شرایط سختی را دارند بر مردم تحمیل می‌کند.


شهردار به جای معاون توضیح می‌دهد

با وجودی‌که شهردار تهران روز گذشته دستور بررسی این موضوع را داده و به مردم وعده داد که در صورت صحت این موضوع جریمه‌ها حذف می‌شود، اما نکته قابل توجه این است که اگر رسانه‌ها نسبت به این موضوع اطلاع پیدا نکرده و سکوت می‌کردند احتمالاً مبالغ سنگینی به‌عنوان جریمه از جیب مردم می‌رفت.

بی‌توجهی به هشدار‌های رسانه‌ای در مورد عدم شایستگی معاونان و مشاوران منصوب شده اولین بار نیست که خسارت به بار می‌آورد و آخرین بار هم نخواهد بود مگر این‌که مدیران بالادست با توجه به شایسته‌سالاری و بدون در نظر گرفتن منافع گروهی و قرابت حزبی نسبت به انتخاب افراد مؤثر زیردست اقدام نمایند تا بار خطای در انتخاب را مردم نپردازند.
 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 8 تیر  99،  https://ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین