پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
مدیرکل سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی از تصویب حد مجاز آرسنیک در برنج و کادمیوم در گندم خبر داد.
شعار سال:مدیرکل سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی از تصویب حد مجاز آرسنیک در برنج و کادمیوم در گندم خبر داد.
 
*** جلسه مشترک بررسی مشکلات استانداردهای ملی
 
 علیرضا رفیعی پور در خصوص جلسه مشترک بررسی مشکلات استانداردهای ملی، گفت:
 
در راستای تأکید معاون اول رئیس جمهور در خصوص احصاء و اعلام مشکلات استانداردهای ملی، جلسه مشترک بررسی مشکلات استانداردهای ملی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس سازمان دامپزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو برگزار و اختلاف نظرهای دستگاهی در حوزه مسئولیت این سه ارگان مطرح شد.
 
*** تجدیدنظر استاندارد برنج
 
وی در ادامه بیان داشت:
 
در این جلسه تجدیدنظر استاندارد حد مجاز مایکوتوکسین‌ها در خوراک انسان و دام مجدد مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه کمیته ملی این استاندارد پیش از این برگزار شده و توافقات لازم صورت گرفته بود، مورد توافق جمع قرار گرفت.
 
در زمینه بیشینه رواداری آرسنیک در برنج مورد اشاره در استاندارد ملی شماره ۱۲۹۶۸ مقرر شد حد مجاز آرسنیک در برنج ۱۵۰ ppb در نظر گرفته شده و آرسنیک معدنی به دلیل عدم وجود تجهیزات آزمون فعلاً در استاندارد لحاظ نشود.
 
*** میزان الک گندم
 
مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی در پایان پیرامون تجدیدنظر استاندارد الک گندم، یادآور شد:
 
در خصوص میزان کادمیوم در گندم،هم توافقات لازم در خصوص تغییر عدد ۳۰ ppb به ۶۰ ppb حاصل شد.
 
در این جلسه، تجدیدنظر استاندارد الک گندم نیز مورد بحث قرار گرفت و در نهایت با نظر وزارت جهاد کشاورزی موافقت و اندازه الک گندم برای گندم معمولی ۲۰ در ۱.۷ میلی متر و برای گندم دوروم ۲۰ در ۱.۹ میلی متر در نظر گرفته شد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  صنایع ،تاریخ انتشار:  9 تیر 1399،کدخبر:  187228 ، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین