پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
«یکی از کار‌های لازم در مبارزه با فساد... همین نظارت‌های مردمی است. خب برای نظارت‌های مردمی و گزارش‌های مردمی زیرساخت حقوقی در داخل قوه لازم است.» این یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مسئولان دستگاه قضایی بود. فرازی که بیش از هر چیز بر ضرورت تقویت نقش مردم در مبارزه با فساد و ساختارسازی برای تسهیل این موضوع تاکید داشت.
شعار سال: در این ارتباط و برای تبیین ابعاد زیرساخت مقتضی جهت تسهیل در گزارشگری فساد با عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران به گفتگو نشستیم. سلیمی‌نمین معتقد است در این مسیر، پیش از هر چیز باید اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در دستور کار قرار داد. قانونی که بستر مناسبی را برای ایجاد شفافیت در روند‌ها و سازوکار‌ها ایجاد کرده و عمل به آن، گزارشگری فساد را موثرتر کرده و احتمال خطا در این ارتباط را پایین می‌آورد.

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های حقوقی برای نظارت مردمی در مبارزه با فساد تاکید کردند. تحلیل شما در این باره چیست و فکر می‌کنید زیرساخت حقوقی گزارشگری مردمی فساد چگونه و با چه کیفیتی باید باشد؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه فرهیختگان ، تاریخ انتشار: 10 تیر 1399 ، شماره: ۳۹۷۲  ، www. farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین