پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۸۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
خبرهایی مخابره می شود مبنی بر اینکه جوانان به صورت گروهی در خانه های خالی بدون اجازه صاحبان آنها زندگی می کنند.
شعار سال: طی ماه‌های اخیر آسیب اجتماعی در میان برخی نوجوانان و جوانان به وجود آمده که با عنوان neet یا phroging در بسیاری از کشور‌ها شناخته می‌شود. پدیده‌ای که در گذشته نیز وجود داشته، اما به نظر می‌رسد ممکن است از ابتدای سال ۹۹ در ایران نیز گسترش پیدا کند.

فراگ در کشور دیده شده است/ رفتن گروهی برخی جوانان به خانه‌های بدون سکونت!
مجید ابهری، مشاور سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جامعه‌شناس، در این خصوص گفت: پدیده اجتماعی «فراگ» یا «نیت»، اتفاق تازه و نسبتا جدیدی است که در میان جوانان و نوجوانانی که از چارچوب‌های اجتماع پیروی نمی‌کنند، رایج شده است.
او افزود: این پدیده از کشور‌های غربی آغاز و در ابتدا میان جوانان و نوجوانانی که تعلق خاطر به خانواده‌های خود ندارند و تابع مقررات و آداب و رسوم اجتماعی نیستند به وجود آمده است.
ابهری تصریح کرد: این نوجوانان و جوانان به منازل خالی و مکان‌های تهی از افراد وارد می‌شوند و در آن محل‌ها سکونت اختیار و از وسایل آن محیط استفاده می‌کنند و تقریبا به صورت موقت صاحب آن محل می‌شوند. این قبیل اماکن غالبا یا مالک مشخصی ندارند و یا مالک آن در سفر و یا خارج از کشور به سر می‌برد.
این جامعه‌شناس با اشاره به وقوع این پدیده در کشور گفت: فراگ و یا همان نیت در ماه‌های اخیر نیز در کشور دیده شده است. علت این امر نیز نخست به خانواده‌ها باز می‌گردد که به تربیت فرزندان و روابط آن‌ها در خارج از خانه توجهی نمی‌کنند.
ابهری با اشاره به آسیب‌های این پدیده اظهار کرد: آسیب‌های این پدیده بر جامعه در وهله اول عادت کردن به امور غیرقانونی و تملک اموال مردم برای این افراد است. پدیده‌ای که می‌تواند به‌صورت قارچ‌گونه در کشور شایع شود.
این رفتارشناس اجتماعی افزود: این پدیده در قالب گروه‌های چهار و یا پنج نفره شکل می‌گیرد. معمولا این اتفاق در خانه‌های بزرگ و قدیمی بیشتر رخ می‌دهد. متاسفانه نبود سرگرمی متناسب برای جوانان یکی دیگر از علل رخ دادن این پدیده است. این قبیل اتفاقات سبب می‌شود تا افرادی در جامعه تربیت شوند که به هیچ اصولی پایبند نیستند و عامل ناامنی در جامعه می‌شوند.
مشاور سابق کمیسیون اجتماعی گفت: نداشتن برنامه برای جوانان علتی است که آن‌ها را به سمت هیجان‌های جدید سوق می‌دهد. گران بودن محل اقامت نیز یکی از علت‌های دیگری است که جوانان را به این سمت سوق داده است. غالب افرادی که به سمت پدیده فراگ می‌روند اشخاصی هستند که محل سکونت آن‌ها تهران نیست.
او در پایان اظهار کرد: گروه‌هایی در فضای مجازی نیز تشکیل شده که هدف‌شان پیدا کردن همخانه عاطفی است و با هشتگ همسایه مهربان در گسترش این پدیده اقدام می‌کنند.

گزارشی از زندگی مخفیانه و به صورت سازمان یافته نداریم
گسترش این پدیده در جامعه می‌تواند علاوه بر تبعات اجتماعی ناخوشایند منجر به ناامنی‌های گسترده در شهر برای شهروندان شود و لزوم برخورد با آن امری اجتناب ناپذیر است.
سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت تهران، در این خصوص گفت: فراگ و یا تصاحب ملک دیگری توسط نوجوانان برای زندگی موقت به‌صورت مخفیانه و غیرقانونی به‌صورت سازمان یافته و پرتعداد مشاهده نشده و تاکنون گزارشی در این خصوص واصل و موردی مشاهده نشده است.
او افزود: ممکن است در مجموع یک یا دو مورد رقم خورده باشد که نمی‌تواند به معنای وقوع این پدیده به صورت گسترده باشد. در صورت مشاهده چنین اتفاقی به علت اینکه ورود غیرقانونی به ملک دیگری است جرم است و با آن برخورد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۲۴۴۰۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
کاش فرهنگ سازی بشه تا خانواده ها از این مسائل آگاهی داشته باشند خیلی از خانواده ها اصلا نمی دونن که نوجوان هاشون کجان و چیکار میکنن. به اسم خونه دوست و آشنا چه مسائلی که پیش نمیاد
ناشناس
France
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
کاش فرهنگ سازی بشه تا خانواده ها از این مسائل آگاهی داشته باشند خیلی از خانواده ها اصلا نمی دونن که نوجوان هاشون کجان و چیکار میکنن. به اسم خونه دوست و آشنا چه مسائلی که پیش نمیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین