پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
آینده ثابت خواهد کرد که جهت دهی‌های مستقیم و غیر مستقیم دکتر نیلی با اقتصاد کشور، مدیریت توسعه و سیاستگذاری‌های توسعه‌ای چه کرده است. در آخرین تحلیل‌های دکتر نیلی، بحث ابرحباب و انفجار تورمی مطرح گردیده است. اولین سوال این است که در دولت روحانی، چه فرد یا افرادی به ایشان مشاوره اقتصادی داده و نقش آقایان نیلی و نهاوندیان و حلقه ن در این خصوص چه بوده است؟ در همین رابطه، نقد دکتر سلطانی، نقدی قابل تامل است.
شعار سال:مسعود نیلی (۹۸/۴/۱۱) ادعا می کند که چون نسبت نقدینگی به تولید ناخالص به شدت بالا رفته، بورس دچار ابرحباب شده و تورم بالایی در انتظار اقتصاد ایران است. او توجه ندارد که با توجه به تورم بالا، نرخ رشد نسبت «نقدینگی به ارزش جاری تولید ناخالص» در دو سال پیش و سال جاری به میزان قابل ملاحظه ای پایین آمده است. نسبت نقدینگی به تولید ناخالص در دوره ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بر اساس داده های مرکز آمار و بانک مرکزی به ترتیب مثبت ۲۲ و ۳۰ واحد-درصد و در دوره ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ به ترتیب منفی ۱۰ و مثبت ۴ واحد-درصد تغییر کرده است.
در دوره حضور مسعود نیلی در دولت بالاترین میزان تاریخی رشد نقدینگی نسبت به تولید ناخالص تجربه شده است.

پروژه کلید خورده این است که با هراساندن بخشی از مردم که سرمایه ای دارند، آنها را (با فروش دارایی، استفاده از اندوخته خود یا  …) به سمت خرید اوراق سهام به چند برابر واقعی و دلار سوق بدهند.

برندگان بازی مردم هراسی، چهارگانه ائتلاف غالب «بانکهای خصوصی+بنگاههای خصولتی+دولت+ذینفعان وابسته به  قدرت» و مردم بازندگان آن هستند.


پایگاه خبری - تحلیلی شعار سال،برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین